براین اساس تاکنون ۱۹ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۵۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.  درهمین حال همزمان با واردات واکسن کرونا به کشور، روز گذشته الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد این کشور یک میلیون دز واکسن کرونا برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر به ایران اهدا می‌کند.  درکنار افزایش میزان تزریق روزانه واکسن، آمار جان باختگان کرونا نیز روز گذشته یک بار دیگر افزایش یافت و طی۲۴ ساعت گذشته ۶۳۵نفر دیگر قربانی کووید- ۱۹شدند.  همچنین در این بازه زمانی بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۱۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۱۴ نفر از آنها بستری شدند. در این بین ۷ هزار و ۶۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

   راه‌اندازی مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون کرونا

درهمین ارتباط علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، روز گذشته گفت: خبرهای خوبی از واردات واکسن با حجم بالا رسانه‌ای شده و تعدادی از واکسن‌های تولید داخل نیز برای آغاز فاز سوم آزمایش‌ها، مجوزهای لازم را اخذ کرده است. تحقیقات از انجام فاز سوم آزمایش‌های برخی واکسن‌های تولید داخل نیز نشان از اثربخشی و عوارض کم جانبی این واکسن‌ها دارد. به گزارش «ایسنا‌»، وی با اشاره به اینکه بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های متعدد علمی، میزان ابتلای شدید، بستری در بخش‌های ویژه و مرگ و میر در بین افراد واکسینه شده، به‌طور چشمگیری کاهش داشته است. او در عین حال از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معرفی مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون خبر داد.

   سن جدید واکسیناسیون

درهمین حال سامانه ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا برای افراد ۴۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۵۵ و قبل) باز شد.  به گزارش «ایرنا»، همچنین افراد ۳۵ تا ۴۴ سال (متولدین ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۵) که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام و نوبت تزریق واکسن دریافت کنند.

   زمان اتمام واکسیناسیون

روز گذشته نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، با بیان اینکه تا اواخر بهمن واکسیناسیون عمومی انجام خواهد شد، افزود: تا دهه فجر هم تزریق دو دز واکسن کرونا و هم تزریق دز یادآور انجام خواهد شد. به گزارش میزان، وی اظهار امیدواری کرد که زودتر از دهه فجر واکسیناسیون سراسری در کشور پایان یابد.  به گزارش  خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز روز گذشته در نخستین نشست هم‌اندیشی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، تامین واکسن کرونا را از اولویت‌های بالای وزارت‌ خارجه دانست و گفت: از همکاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

   روند سینوسی آمار مبتلایان

با تمام اینها روند سینوسی آمار مبتلایان به کرونا درکشور، همچنان ادامه دارد. در همین ارتباط علیرضا ناجی،  رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره روند کرونا در کشور گفت: با توجه به اینکه کار خاصی در کشور برای مدیریت بیماری انجام نشد، در حال حاضر در اکثر استان‌ها بیماری بر اساس روند طبیعی خودش پیش می‌رود و به نظر می‌آید که در حال کاهش از قله بیماری است. وی گفت: البته چند استان کشور هنوز کاهشی نشده‌اند و رو به افزایش هستند. وی با بیان اینکه هیچ اطمینانی به این روند کاهشی وجود ندارد، گفت: چراکه ما همچنان هر روز تعداد بالایی موارد مثبت داریم و در عین حال با توجه به شرایطی که داریم که ویروس در حال چرخش است، خطر ورود واریانت‌های جدید و گردش آنها بسیار زیاد است. بر همین اساس است که به شخصه فکر می‌کنم دولت باید بسیار سریع‌تر وارد موضوع شود و اقدامات غیردرمانی مناسب و همچنین واکسیناسیون را انجام دهد که البته خوشبختانه خبرهای خیلی خوبی در زمینه واکسیناسیون اعلام شده و چند محموله وارد شده و قرار است ادامه یابد.  در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. میزان مرگ‌های کرونایی در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه‌شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد قربانیان روزانه کووید- ۱۹ طی ۱۹ ماه گذشته درکشور شکسته شد.