این هفته رکورد واکسیناسیون را می‌شکنیم

وی درباره آخرین اخبار واردات واکسن به کشور گفت: همان‌طور که قبلا قول داده شده تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دز وارد می‌شود و در مهر ۴۰ میلیون دز دیگر وارد می‌کنیم. وزیر بهداشت همچنین از باز شدن در‌های ورزشگاه به روی تماشاگران در صورت تکمیل واکسیناسیون خبر داد.  در همین حال وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های تزریق شده به مردم را ۳۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۵۵۱ دز اعلام کرد. همچنین به گفته رضا زبیب، دستیار وزیر امور خارجه تزریق روزانه ۲ میلیون دز از هفته آینده تا پایان مهرماه شدنی است.

   ۴۰۸ فوتی جدید کرونا در کشور

همزمان، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته، ۴۰۸ تن از بیماران کرونا جان خود را از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۳۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند. ۷ هزار و ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

   درخواست ۴۰نماینده برای تحقیق از وزارت بهداشت

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت شدند.  حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر افزود: این طرح به امضای ۴۰ نفر از نمایندگان رسیده و به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

   هشدار درباره آپارتاید واکسن کرونا

در خبری دیگر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در دیدار با جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ضمن هشدار درباره خطر آپارتاید واکسن کرونا در جهان گفت: این بسیار خطرناک است که اعلام شود فقط به واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون‌اند‌جانسون ویزای سفر به برخی کشورها صادر می‌شود.