به گزارش «ایسنا» وی تاکید کرد: موارد جدید هم یک هزار و ۲۰۰ مورد بوده، تعداد ترخیص‌ها پس از مدت‌ها از تعداد بستری بیشتر بوده است و در مجموع تعداد فوتی‌ها نیز ۶ درصد کاهش داشته است. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد که شیب ابتلا به کرونا در تهران نزولی شده است. براساس گزارش وزارت بهداشت طی ۲۴ساعت گذشته نیز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند. همچنین در این بازه زمانی ۴۵۲ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

  افزایش حجم واردات واکسن

همزمان با کاهش بیماران کرونایی، واردات واکسن هم ادامه دارد. در همین ارتباط بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت از افزایش حجم ورود واکسن در کنار تامین واکسن‌های داخلی کرونا خبر داد و گفت: این هفته ایران رکورد تزریق واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست. به گزارش خانه ملت، وزیر بهداشت درباره کسانی که از زدن واکسن امتناع می‌کنند نیز گفت: بر اساس بررسی‌ها ۸۰ درصد مردم ایران نسبت به زدن واکسن اشتیاق دارند. وی ادامه داد: البته هیچ اجباری برای تزریق واکسن وجود ندارد، اما تنها کسانی می‌توانند به فضاهایی مانند مجتمع‌ها و هواپیماها وارد شوند که کارت واکسیناسیون داشته باشند.

  محموله ۵میلیونی واکسن سینوفارم

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر نیز روز گذشته از ورود بیست‌ویکمین محموله واکسن سینوفارم به‌میزان ۵میلیون د‌ز تا فردا خبر داد. محمدحسن قوسیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ورود محموله جدید واکسن کرونا اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی فردا بیست و یکمین محموله واکسن کرونا شامل ۵ میلیون واکسن سینوفارم وارد کشور خواهد شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

  میزان تزریق واکسن

ازسوی دیگر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با «ایسنا»، ضمن اشاره به صدور مجوز واکسن‌های فخرا، نورا، اسپایکوژن و پاستور و اضافه شدن این چهار واکسن به سبد واکسیناسیون کشور تا یک ماه آینده، در عین حال از برنامه‌ریزی ۴۸ روزه برای پوشش مطلوب واکسیناسیون در کشور خبر داد. او همچنین گفت: از شنبه تا دوشنبه حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار دز تزریق واکسن داشتیم. این عدد واقعا عدد بسیار قابل توجهی است.

همچنین براساس گزارش وزارت بهداشت تاکنون ۲۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر دز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۰۱ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۹ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۴ دز رسید. ازسوی دیگر در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۸۳ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

  دانش‌آموزان به زودی واکسینه می‌شوند

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران نیز از واکسیناسیون دانش‌آموزان خبر داد و گفت: به زودی یک شیوه‌نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تدوین خواهد شد و در آستانه بازگشایی مدارس دانش‌آموزان نیز به زودی واکسینه خواهند شد. تاکنون واکسیناسیون اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان آغاز شده و در مراحل پایانی است و به زودی طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز با ابلاغ وزارت بهداشت انجام می‌شود.  درخبری دیگر رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از دو هفته دیگر واکسیناسیون اختصاصی برای رده سنی ۶ تا ۱۸ سال در کشور آغاز می‌شود که این کار با جدیت درحال پیگیری است. به گزارش خبرگزاری صداو‌سیما، جعفر صادق ‌تبریزی افزود: کشورمان به دنبال این است که واکسن اختصاصی کودکان را وارد کند و به زودی این مهم در کشور رخ می‌دهد.