او گفت: عده‌ای می‌خواهند این‌طور جلوه دهند که این واکسن‌ستیزی در کشور برنامه‌ریزی‌شده و سیستماتیک است و می‌خواهند آن را به مذهب ارتباط دهند. در حالی که علمای ما واکسن تزریق کردند. بنابراین بحث واکسن‌ستیزی به دین ربطی ندارد، بلکه عده‌ای هستند که کلا ضد واکسن هستند. البته این موضوع در کشور ما سیستماتیک نیست. عده‌ای دوست ندارند و واکسن تزریق نمی‌کنند.

 تایید واکسن جانسون‌اند‌جانسون در ایران

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان غذا و دارو از بررسی واکسن اسپوتنیک لایت در کمیته علمی واکسن و تایید آن در کشور خبر داد و گفت: واکسن کرونای جانسون‌اند‌جانسون نیز در ایران تایید شد.

محمدرضا شانه‌ساز از بررسی واکسن اسپوتنیک لایت در کمیته علمی واکسن و تایید آن توسط متخصصان علمی خبر داد و اظهار کرد: کمیسیون قانونی ساخت و ورود در سازمان غذا و دارو به عنوان بالاترین مرجع قانونی کشور در زمینه ثبت و ورود دارو و واکسن، اسپوتنیک لایت را بررسی و تایید کرد و مجوز مصرف اضطراری این واکسن نیز صادر شده است.   شانه‌ساز افزود: در گزارشی که در فضای مجازی منتشر شده از اسپوتنیک لایت به عنوان تنها واکسن تک دز یاد شده، اما باید گفت واکسن جانسون‌اندجانسون نیز تک دز است که در کمیسیون قانونی ساخت و ورود سازمان غذا و دارو تایید شده است. بنابراین این مطلب که اسپوتنیک لایت، تنها واکسن تک دز تایید شده در ایران است، صحت ندارد.

   روایت خاتمی از خرید واکسن

در خبری دیگر به گزارش انتخاب، محمدرضا خاتمی در کلاب‌هاوس گفت: از جهانگیری مستقیما شنیدم که تمام واکسن‌ها در دولت سابق پیش‌خرید شدند. وی افزود: به جز ۵ میلیون د‌ز واکسن آسترازنکا که دوستان‌(دولت جدید) آن را از کارخانه‌ای در امارات به جای ۹ دلار، ۱۴ دلار خریده‌اند.

 تعلیق تایید واکسن اسپوتنیک از سوی سازمان جهانی بهداشت

درهمین حال یک مقام سازمان جهانی بهداشت (WHO) از تعلیق در روند تایید واکسن کرونای تولید روسیه موسوم به ‌اسپوتینک‌ وی ‌خبر داد.

به گزارش «ایسنا» این مقام سازمان بهداشت‌ جهانی گفته است روند تایید این واکسن موقتا تعلیق می‌شود تا زمانی که دست کم یک کارخانه روسی برای تولید واکسن بازرسی شود.