همزمان علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: با توجه به اینکه میزان مراجعین سرپایی ما به زیر ۱۷ هزار نفر رسیده است، فکر می‌کنم میزان مرگ و میرمان در تهران در طول هفته آتی به دو رقمی کاهش یابد. به گزارش «ایسنا» وی افزود: روز گذشته در تهران ۱۱۱ فوتی داشتیم.

دراین بین با وجود نزولی شدن روند ابتلا و بستری در کل کشور، در برخی شهرستان‌ها از جمله کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، وضعیت بیماران بستری مبتلا به کرونا دارای روند صعودی است. درهمین حال به دنبال خروج تهران از وضعیت قرمز کرونایی، غلامرضا عباس‌پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران از حضور ۷۰ درصدی کارمندان در ادارات با تغییر وضعیت کرونا در تهران خبر داد و گفت حداکثر ۳۰ درصد افراد می‌توانند دورکاری کنند. وی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره حضور کارمندان با توجه به تغییر وضعیت تهران از نظر بیماری کرونا گفت: طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده تنها شهرستان قدس در استان تهران هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد و در دیگر شهرستان‌ها و همچنین شهر تهران وضعیت نارنجی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با بیان اینکه پروتکل‌ها در ادارات به خوبی رعایت می‌شود، گفت: صرفا حضور کارمندان در شهرستان قدس به صورت ۵۰ درصدی است.

  واکسن‌های دانش‌آموزی

ازسوی دیگر به دنبال اعلام واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده، روز گذشته رئیس سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم برای سنین نوجوانی کمتر از ۱۸ سال خبر داد و گفت: امیدواریم در مهر ماه حداقل شش میلیون دز واکسن پاستور را داشته باشیم. به گزارش «ایسنا» محمدرضا شانه‌ساز افزود: سه واکسن دیگر یعنی فخرا، رازی و اسپایکوژن سیناژن هم توانستند از سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری دریافت کنند. البته همه این‌ها تولیدات‌شان زمان‌بر است و مراحل خاص خود را دارد. درباره سایر برندها هم مجوزهایی را دادیم و تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی که یا نمایندگی کمپانی‌ها را داشتند، مانند جانسون‌ و جانسون، فایزر، بایون‌تک و... همه این‌ها ماه‌هاست که از سازمان غذا و دارو معرفی‌نامه برای واردات دریافت کرده‌اند و می‌توانند وارد کنند.

  کاهش مجدد سن واکسیناسیون

در همین راستا حداقل سن ثبت‌‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور ۵ سال کاهش یافت و از این پس متولدین ۱۳۶۸ و ماقبل می‌توانند برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

به گزارش «ایسنا» بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۲۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر دز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۲ میلیون و ۳ هزار و ۸۶۳ دز رسید. همچنین با احتساب آمار اعلامی وزارت بهداشت، از روز گذشته تا امروز، ۵۹۲ هزار و ۱۶۰ دز واکسن تزریق شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.