در همین ارتباط روز گذشته وزیر بهداشت با اعلام آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در سراسر کشور، به مطالعات انجام شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: بنابر مطالعات صورت گرفته، واکسن سینوفارم برای این گروه سنی تزریق خواهد شد. به گزارش «ایسنا» وی افزود: همچنین در مرحله بعدی با مطالعات گسترده‌ای که انجام می‌شود، واکسیناسیون کودکان ۷ تا ۱۲ سال را آغاز خواهیم کرد. عین‌اللهی درعین‌حال تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس لازم است هر دو دز واکسن تزریق شود، بنابراین توصیه ما این است که دانش‌آموزان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و به این ترتیب ان‌شاءالله واکسیناسیون آنها نیز آغاز و انجام شود.

   میزان واردات و تزریق واکسن

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۴۳میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۷۰ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که از این بین ۲۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۶۸ نفر دز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۷۰۲ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند. همچنین در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۳۶۸ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. در همین حال سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، روز گذشته درباره واردات واکسن کرونا گفت: واکسن به تعدادى که ضرورى بود به میزان ممکن وارد شده است، همچنین در ماه آتى ٦٠ میلیون دز وارد مى‌شود. وی افزود: درباره اینکه چه واکسنى وارد شود وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد، حالا بخواهد واکسنى باشد که در اروپا و آمریکاى شمالى باشد یا هند، مهم این است که امروز یک آرامش عمیق واکسنى در کشور ایجاد شده است.

   مرگ ۳۹۱ بیمار کرونایی دیگر

در همین حال همزمان با فروکش کردن موج پنجم کرونا در کشور‌ و کاهش تدریجی موارد ابتلا و فوت، روز گذشته فوت ۳۹۱ بیمار کرونایی در کشور ثبت شد. همچنین در این بازه زمانی ۱۵ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند. در همین ارتباط سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا‌(س) از کاهش ۵۰درصدی فوتی‌های کرونا در پایتخت طی روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس وی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها نزدیک به دو رقمی شدن است، گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار ۱۰۰ نفر فوتی کرونا طی روزهای اخیر در بهشت‌زهرا (س) کفن‌ودفن آنها انجام گرفته است.

   احتمال طغیان عظیم کرونا در آبان و آذر

 با تمام اینها وزارت بهداشت نگران ورود سویه جدید کرونا‌(لامبدا) به ایران طی ماه‌های آبان و آذر است. روز گذشته نیز محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سویه لامبدا جزو سویه‌هایی است که مراقب آن هستیم، درعین حال تاکید کرد که رد این سویه در چند کشور همسایه ما پیدا شده است و به سمت و سوی نگران‌کننده‌ای پیش می‌رود. او همچنین گفت که در کشور ما بر اساس سیستمی که طراحی کردیم و مطابق آن تمام موارد مشکوک ویروس بررسی دقیق ژنومی می‌شوند، هنوز این سویه دیده نشده است. از سوی دیگر به گزارش خبر آنلاین، سعید‌رضا مهرپور، رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به فروکش پیک پنجم کرونا، گفت: باید آمادگی کامل داشته باشیم، زیرا شاید در آبان و آذر هم درگیری‌ها زیاد شود.

موج پنجم کرونا که از تیر ماه از جنوب کشور آغاز شده بود برای چند بار رکورد تلفات روزانه را جابه‌جا کرد و دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ به بالاترین رکورد رسید. اما از روز شنبه بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران پس از دو ماه از وضعیت قرمز خارج شدند. بر این اساس مطابق آخرین نقشه کرونایی کشور، در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

   اجرای طرح خانه به خانه

در کنار کاهش شهرهای قرمز، وزیر بهداشت نیز روز گذشته به صدا‌و‌سیما گفت: با انجام دادن واکسیناسیون کرونا بسیاری از محدودیت‌ها تغییر کرده است و قرنطینه هوشمند عملی می‌شود و مردم می‌توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند.