به گزارش خبرگزاری صداو‌سیما، وی افزود: محدودیت برای واکسیناسیون کرونا وجود ندارد و در کل کشور واکسیناسیون بالای ۱۸ سال از امروز باید انجام شود. عین‌اللهی گفت: در هفته گذشته ۸ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شد و امیدواریم در هفته‌های آینده تا ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند. وزیر بهداشت همچنین از حذف محدودیت سنی تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در سراسر کشور از روز گذشته خبر داد.

  وضعیت خراب برخی بیمارستان‌ها

به گزارش انتخاب، عین‌اللهی در جلسه کمیته کشوری علمی کووید-۱۹ نیز گفت: شما در مراکز پیشرفته کشور فعال هستید، اما فکر نکنید همه جا مانند مسیح دانشوری و بقیه‌الله و... است. همه جای کشور این‌گونه نیست، بلکه به سادگی افراد را اینتوبه می‌کنند. من ۹ استان را رفتم و تمام آی‌سی‌یوهای آن را دیده‌ام. اوضاع بسیار خراب است. پروتکل‌هایی که زحمت کشیده می‌شود و داده می‌شود، اجرا نمی‌شود. مهم‌ترین مساله برای بیمار کرونا نگهداری و اکسیژن او است. بیشتر مرگ‌ها هم در عصر و شب یعنی در مواقعی که پرسنل درست رسیدگی نمی‌کنند، اتفاق می‌افتد. انتظار دارم که این گزارش‌ها‌ داده شود و کار شود.

  ۳۷۹ فوتی جدید کرونا

درهمین حال بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۵۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که دو هزار و ۵۸۱ نفر از آنها بستری شدند. همچنین درهمین مدت ۳۷۹ فوتی جدید کرونا در کشور جان باختند.

  ورود دو میلیون دز واکسن

همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۵ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۳۶ دز رسید. طی ۲۴ساعت گذشته نیز یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۸۸ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. درهمین راستا، به گزارش «ایرنا» پنجاه و پنجمین محموله واکسن کرونا با حجم دو میلیون دز، روز گذشته وارد کشور شد. مهرداد جمال‌ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گفت‌وگو با صدا‌وسیما در این خصوص گفت: این محموله که از نوع واکسن سینوفارم چینی است سی و دومین محموله‌ای است که از چین وارد شده و به این ترتیب تعداد کل محموله‌های وارد شده به بیش از ۶۰ میلیون دز رسید.