حیدری گفت: شاید آن‌قدر که مدنظرمان باشد و الان سینوفارم و برکت در اختیار ما قرار می‌گیرد، آسترازنکا به آن اندازه در دسترس ما نباشد. اما این محدودیت‌ها همان‌طور که می‌دانید روزبه‌روز کم می‌شود.

 طرح ضربتی واکسیناسیون در تهران

در همین حال به گزارش «ایسنا» نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از آغاز طرح ۱۰ روزه ضربتی برای تسریع واکسیناسیون در تهران از روز گذشته و با کمک بیمارستان‌ها، خبر داد و گفت: در این طرح ضربتی، مراکز به صورت دو شیفت صبح و عصر فعالیت می‌کنند.

 آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان متولد ۸۲ تا ۸۳

ازسوی دیگر محمد‌ محسن بیگی، مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش از آغاز نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان برای متولدین ۸۲ تا ۸۳ خبر داد.

 تصمیم‌گیری درباره واکسن سنین زیر ۱۲ سال

همچنین دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: واکسن عارضه جدی نداشته است و تنها در تعداد محدودی بروز تب و لرز یا بدن‌درد خفیف داشتیم؛ انجام واکسیناسیون کمک می‌کند چرخه پاندمی کرونا در کشور شکسته شود و بچه‌ها به مدارس بازگردند. حمیدرضا جماعتی در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: واکسن کرونای افراد زیر ۱۲ سال نیز تفاوتی با واکسن افراد ۱۲ تا ۱۸ سال ندارد.

 میزان تولید کووپارس

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن «کووپارس» تولید شده و به محض دریافت مجوز تزریق اضطراری آمادگی تولید ماهانه ۳ میلیون دز را داریم.