وی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: در حال حاضر وضعیت تهران خوب است و روند بیماری در تهران رو به کاهش است. توکلی افزود: میزان مراجعات سرپایی هم نسبت به زمان پیک ۵۵ درصد کاهش یافته است. در عین حال وضعیت بیماری در تهران رو به کاهش است و میزان فوتی‌ها و تعداد بیماران بدحال هم کاهش یافته است.

  مبدا واکسن‌های فایزر و جانسون‌اندجانسون

 همزمان خبرها از صدور مجوز برای واردات واکسن فایزر و جانسون‌اند‌جانسون به کشور حکایت دارد.  حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در این خصوص گفت: برای واکسن مدرنا فعلا برنامه‌ای نداریم، ولی واکسن‌های فایزر و جانسون‌اندجانسون مجوز مصرف اضطراری ایران را گرفته‌اند، اما چون خوش‌قول نیستند، خیلی روی آن حساب باز نمی‌کنیم. اگر طرف خارجی به وعده‌هایش عمل کند واردات آنها را خواهیم داشت.  

همچنین به گزارش انتخاب، وی گفت: برای واردات ۲ میلیون واکسن فایزر قراردادی با هیات امنای ارزی کشور در حال تنظیم است تا در یک تا دو ماه آینده به شرطی که مشکلات بین‌المللی انتقال ارز و جابه‌جایی واکسن پیش نیاید از کشور بلژیک به ایران ارسال شود.  محمدی تاکید کرد: از آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی واردات واکسن نخواهیم داشت. فایزر و جانسون‌اند‌جانسون را از بلژیک و احتمالا آلمان تهیه خواهیم کرد.

به گزارش «ایسنا» وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: این واکسن‌ها به عنوان دز بوستر‌(سوم) کادر درمان استفاده خواهد شد. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس وی گفت: احتمالا یک هفته دیگر واکسن پاستوکووک وارد بازار می‌شود که برای زیر ۱۸ سال مجاز است. این واکسن را می‌توان برای مادران باردار هم استفاده کرد.

 واردات ۱۲ میلیون دز واکسن دانش‌آموزی

همزمان کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر از واردات ۱۲ میلیون دز واکسن دانش‌آموزی کرونا خبر داد. به گزارش «ایسنا» وی گفت: در همین هفته پنج میلیون دز واکسن جدید کرونا و طی هفته آینده نیز دو محموله شش میلیون دزی واکسن کرونا ویژه دانش‌آموزان یا به عبارتی افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله را وارد کشور خواهیم کرد.  از سوی دیگر رضا زبیب، مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه از واردات ۱۵ میلیون دز واکسن تا فردا خبر داد و تاکید کرد: تلاش برای واردات جهشی از هفته دوم مهر و دریافت هفتگی حدود ۱۵ میلیون است. به گزارش «ایرنا» وی در توییتر نوشت: ‌‎

خبر خوب واکسن: از ۱۰۰ میلیون دز، تا فردا ۱۵ میلیون رسیده. هفته آینده هم حداقل ۱۶-۱۴ میلیون دز می‌رسد.