با عبور اکثر نواحی کشور از موج پنجم کرونا ۲۲۴ شهرستان نارنجی، ۱۶۵ شهرستان زرد و ۳۰ شهرستان آبی قرار دارند. در این میان البته روند بستری در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان همچنان افزایشی و وضعیت پرخطر است.  در همین حال بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار مبتلا به کووید-‌۱۹ شناسایی شدند که ۲۱۶۱ نفر از آنها بستری شدند. همچنین در این بازه زمانی ۲۸۴ بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند.

  میزان واکسن‌های تزریق شده

از سوی دیگر بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته ۸۱۸ هزار و ۷۱۵ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. بر اساس این گزارش تا کنون ۳۴ میلیون و ۷ هزار و ۳۸۰ نفر دز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دز رسید.

  جامعه هدف تزریق واکسن فایزر

همچنین همزمان با اعلام واردات واکسن فایزر به کشور، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: واکسن فایزر به تعداد بسیار محدود و برای تزریق به مادران باردار وارد کشور می‌شود و این واکسن به دیگر افراد نمی‌رسد.  در همین حال علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: دو میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن فایزر سفارش داده‌ایم. خرید ۵ میلیون دز واکسن جانسون‌اندجانسون هم نهایی شده است.