رئیسی افزود: تلاش‌های‌تان در این میدان را همچون جهاد در جبهه‌های دفاع مقدس ببینید و برای آبادانی کشور تلاش مضاعف کنید و یقین داشته باشید که اجازه نخواهیم داد حقی از هیچ یک از شما ضایع شود. رئیس‌جمهور همچنین هنگام خروج از محدوده عمرانی سد تنگ سرخ با اجتماع مردم منطقه مواجه شد و بار دیگر در میان آنان حضور یافته و دقایقی از نزدیک با مردم صحبت و تاکید کرد که همکاران بخش ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در این مکان باقی خواهند ماند تا نامه‌ها و درخواست‌های آنان را دریافت کنند. بنابه اطلاعات موجود ساخت این سد ۱۰ سال زمان برده و هنوز تکمیل نشده است. ارتفاع سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است ۵/ ۶۶ متر است. همچنین طول این سد ۹۱۷ متر در ناحیه تاج است. این سد ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد. برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر از اهالی استان آب شرب پایدار تامین می‌شود و بخشی از نیازهای آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی استان نیز از محل ذخایر این سد تامین خواهد شد.

محرابیان، وزیر نیرو که در پنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور را همراهی می‌کرد زمان آبگیری این سد را در سال آتی عنوان کرد. به گفته محرابیان در صورت تخصیص اعتبار لازم برای ساخت این سد در بودجه سال ۱۴۰۱ و از محل‌هایی مانند ماده ۵۶، پیش‌بینی می‌شود این سد تا پایان سال ۱۴۰۱ آبگیری شود.

  حذف دلالان ا‌ز چرخه فرو‌ش محصولات عشایری

رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد، در جمع عشایر منطقه گرگو بویراحمد حضور یافت و از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد. مردم گرگو به یمن ورود رئیس‌جمهور به سیاه چادرهای‌شان می‌خواستند گوسفند قربانی کنند که رئیسی با تشکر از آن خانواده، مانع قربانی کردن شد. به گزار‌ش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌جمهور با تشکر از عشایر که همواره با مال و جان خود پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، حرکت عظیم اقتصادی عشایر را در تحقق رونق اقتصادی موثر دانست.

رئیس‌جمهور درباره رفع مشکلات عشایر گفت: به طور جدی پیگیر حل مشکلات شما در زمینه کم آبی هستیم. از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد نقش واسطه‌ها و دلالان در فروش صنایع‌دستی و محصولات غذایی عشایر حذف شود تا سود اصلی زحمات و تلاش‌های زنان و مردان کوچ‌نشین نصیب خودشان شود. رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست‌هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار داده و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل‌وفصل هستند، به سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم‌گیری دولت دارد نیز به هیات دولت ارائه شوند. وزرای کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی رئیس‌جمهور را در سفر استانی به کهگیلویه و بویر‌احمد همراهی کردند.