خاندوز‌ی تصریح کرده که در سال‌های طولانی حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس، این موضوع را بعینه لمس کرده‌ام که فاصله و زاویه قابل توجهی بین دیدگاه صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی با سیاست‌های اجرایی دستگاه‌های دولتی وجود دارد. متاسفانه از دیرباز، همیشه حس «به مشارکت گرفته نشدن» نزد علمای اقتصادی وجود داشته و شرایط به گونه‌ای است که گویا دولت و دانشگاه در دو جهان متفاوت به‌سر می‌برند. در دوران جدید، برای نهادمند و قاعده‌مند کردن ارتباط وزارت اقتصاد و دانشگاه، برنامه جدی داریم.  

وزیر اقتصاد گفته این حس وجود دارد که جریان اطلاعات اقتصادی از سوی دولت به سمت دانشگاه‌ها قطع است او از همکارانش خواسته تا در این زمینه چاره‌ای بیندیشند تا به سمتی بروند که دسترسی‌ها تسهیل شود و حتی بخشی از آمار‌هایی که ممکن است قبلا جنبه طبقه‌بندی شده داشته را با در نظر گرفتن ملاحظات خاص خود، در اختیار اساتید قرار دهیم . او درباره اعلام گزینه ریاست بانک مرکزی هم گفته است که گفت‌وگو‌هایی در این ارتباط انجام شده و نتیجه آن، در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: این جلسات ادامه خواهد یافت، اما با این تفاوت که ما دنبال نهادینه کردن ‌سازو‌کار مستمر و موثری هستیم تا تمام این ظرفیت‌های فضای دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور، عملا در اکثر مصوبه‌ها و سیاست‌های مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی مشارکت داده شود.  خاندوزی ادامه داد: اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، پیشنهاد‌های مختلفی در حوزه سیاست‌های مختلف مالی، مالیاتی، بانکی و... داشتند که بنا شد هر کدام از موضوعات در کارگروه‌هایی با حضور پژوهشکده وزارت اقتصاد؛ به سیاست‌های مشخص قابل ارائه در سطح کلان تبدیل شوند.