مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اطلاعیه داد که طی مدت ۱۲ و ۱۳ مهر ماه و بر‌اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۱۹۲۲ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۱ تن رسید. در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 اعلام نشانی ۹۵ مرکز واکسیناسیون ویژه دانش‌آموزان تهرانی

همچنین «ایرنا» در خبری به نقل از ثقفی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش تهران گفت: ۹۵ مدرسه و مرکز در مناطق ۱۹گانه برای واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله تخصیص داده شده است و برای انجام واکسیناسیون نیازی به ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت نیست. بلافاصله پس از حضور دانش‌آموزان در این مراکز اطلاعات آنان توسط ثبات، در سامانه وزارت بهداشت ثبت خواهد شد.

 تزریق ۸۹۸ هزار دز واکسن طی ۲۴ ساعت

همچنین «ایسنا» نیز در خبری به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته بیش از ۸۹۸ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. تا کنون ۴۲ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۲۶ نفر دز اول واکسن کرونا و ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۸۱ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۹ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۳۰۷ دز رسید.