به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش در حالی برای قرائت سی و دومین گزارش تفریغ بودجه سالانه راهی بهارستان خواهد شد که در اقدامی بی‌سابقه، ارائه این گزارش ۴ ماه زودتر از سررسید قانونی، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

  تعیین هیات رئیسه کمیسیون طرح صیانت

درخبری دیگر از مجلس، یک عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران از انتخاب اعضای هیات رئیسه این کمیسیون خبر داد.  مجید نصیرایی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: بر این اساس رضا تقی‌پور انوری نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به عنوان رئیس، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به عنوان نایب رئیس اول، حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان به عنوان نایب رئیس دوم، لطف‌الله سیاه‌کلی نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز به عنوان سخنگو و بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به عنوان دبیر اول و مهرداد ویس‌کرمی نماینده خرم‌آباد و چگنی به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

  موافقت مجلس با رتبه‌بندی معلمان

همچنین نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی خواستار در دستور قرار گرفتن لایحه رتبه‌بندی معلمان شد.

به گزارش «ایسنا»، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان برای در دستور قرار گرفتن موضوع رتبه‌بندی معلمان درخواستی را امضا کردند که باید هر چه زودتر در دستور کار مجلس قرار بگیرد.  علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: رئیس مجلس و نمایندگان با موضوع رتبه‌بندی معلمان موافق هستند.

  اعلام وصول طرح اعطای تابعیت به اتباع خارجی

ازسوی دیگر روز گذشته طرح اعطای تابعیت به اتباع خارجی و طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان اعلام وصول شد.

  وزیر امور خارجه به مجلس می‌رود

همچنین سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در جلسه روز چهارشنبه مجلس برای ارائه گزارش درباره مسائل منطقه خبر داد. به گزارش «ایرنا» وی افزود: جلسه روز چهارشنبه با حضور وزیر امورخارجه که بخشی یا همه آن غیرعلنی خواهد بود درباره مسائل منطقه به نمایندگان مجلس گزارش ارائه می‌کند.

  نشست کمیسیون امنیت ملی با سران قوا

درخبری دیگر، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که کمیسیون امنیت ملی در آینده نزدیک با سران سه قوه جلسه خواهد داشت.  به گزارش خبرآنلاین، محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با «برنا» در رابطه با «محوریت جلسه این کمیسیون با دبیر شورای عالی امنیت ملی» گفت: موضوعاتی که در جلسه مشترک با آقای شمخانی مطرح می‌شود عموما موضوعات مرتبط با موارد امنیت ملی و سیاست خارجی است، احتمالا مسائل افغانستان، قفقاز و مباحث مربوط به تحرکات برخی از کشورهای بیگانه و فرا منطقه‌ای در اطراف جمهوری اسلامی ایران در این جلسه مورد بحث باشد.