به گزارش «ایسنا»، رئیسی گفت: همه بخش‌های جامعه باید به نظریات و سخنان دانشگاهیان و صاحب‌نظران توجه کنند و کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها بیش از پیش رونق بگیرد. نباید به هیچ نظریه نو و حرف تازه‌ای بی‌توجه بود، هر چند تاکنون از سوی هیچ استاد و صاحب‌نظری بیان نشده باشد. رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برنامه‌های دولت سیزدهم برای ساختن ایران قوی نیازمند حرکت قوی در تولید علم است، تصریح کرد: قدرت فقط در ساخت موشک نیست، اگر چه پیشرفت در این عرصه نیز مایه افتخار است، اما باید در عرصه‌های دیگر علمی و فناوری نیز پیشرفت کنیم تا کشور در جنبه‌های مختلف قدرتمند شود. اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری، اقتصاد فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال از عرصه‌هایی است که جای کار زیادی دارد و امروز برخی کشورهای همسایه به اندازه درآمد نفتی ایران از عرصه دیجیتال و فضای مجازی درآمد کسب می‌کنند.

  حکم رئیسی برای سعید محمد

در خبری دیگر ابراهیم رئیسی، با صدور حکمی سعید محمد را به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری‌-‌صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد. پیش از این وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی، سعید محمد را به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرده بود.

  تعیین استاندار تهران

از سوی دیگر در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران به ریاست سید ابراهیم رئیسی، محسن منصوری به عنوان استاندار منتخب تهران از اعضای دولت رأی اعتماد گرفت.