وی افزود: دلیلی که برای تاخیر ذکر می‌شود و می‌گویند در حال بررسی مذاکرات گذشته هستیم چندان موجه نیست چون آقای ظریف نتیجه مذاکرات را به طور دقیق به مجلس گزارش کردند و مشخص است آمریکا قبول کرده چه تحریم‌هایی را بردارد و موافقت خود را با لغو تحریم‌های مربوط به برجام و لغو تحریم‌های دوره ترامپ اعلام کرده ولی با لغو برخی تحریم‌ها که ارتباطی با پرونده هسته‌ای ندارد، موافق نیست مثل تحریم ناشی از گروگان‌گیری و تحریم‌های ناشی از مسائل حقوق بشر که به نظر من ما نباید چندان بر آنها تاکید کنیم و لغو آنها را باید به بعد موکول کنیم.

 ترکیب جدید تیم مذاکره کننده

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، روزنامه «اعتماد» روز گذشته به نقل از یک منبع مطلع نوشته که مذاکره‌کننده ارشد ایران علی‌ باقری‌کنی است و کاظم غریب‌آبادی نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز در این تیم حضور خواهد داشت. همچنین برخلاف شایعات عباس عراقچی (رئیس تیم مذاکره‌کننده در دولت قبل) در این ترکیب حضور ندارد.

  استعفای علی لاریجانی؟

از سوی دیگر به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه فرهیختگان، علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و مجری توافق‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین طبق شنیده‌ها با روی کارآمدن دولت سیزدهم از سمت خود در راهبری این توافق‌نامه استعفا داده تا پیگیری فرآیندهای مربوط به این سند راهبردی ۲۵ ساله به دست تیم دولت و معاون اول رئیس‌جمهور سپرده شود.