رای اعتماد دولت به استانداران جدید سه استان کشور

در خبری دیگر، جلسه هیات وزیران بعدازظهر یکشنبه به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد و در این جلسه آقایان زین‌العابدین رضوی‌خرم، محمدصادق معتمدیان و یعقوب علی نظری به ترتیب به عنوان استانداران منتخب استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و خراسان رضوی از اعضای دولت رأی اعتماد گرفتند.  رضوی‌خرم از دوران دفاع مقدس تاکنون در یگان‌های مختلف سپاه پاسداران سمت‌های متعدد فرماندهی را به ویژه در آذربایجان غربی و شرقی برعهده داشته است.  از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی معتمدیان می‌توان به استانداری خراسان جنوبی (از آذر ۱۳۹۷ تا مهر ۱۳۹۹) و استانداری خراسان رضوی (از مهر ماه ۱۳۹۹ تاکنون) اشاره کرد.  یعقوب علی نظری نیز پیش از این، فرمانده سپاه امام رضای (ع) خراسان رضوی و عضو ستاد ویژه تدابیر اقتصادی خراسان رضوی بوده است.

   انتصاب نماینده ویژه رئیسی در امور افغانستان

همچنین ‌حسن کاظمی‌قمی با حکم رئیس‌جمهور به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان منصوب شد. وی مسوولیت سفارت ایران در عراق و همچنین کنسولگری ایران در هرات افغانستان را در کارنامه دیپلماتیک خود دارد.

   انتصاب مشاور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی

در خبری دیگر رئیس‌جمهور با صدور حکمی ماموستا عبدالسلام کریمی را به عنوان «مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی» منصوب کرد.

   تعیین معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر معاون اول

از سوی دیگر اسماعیل رمضانی طی حکمی از سوی رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی این دفتر منصوب شد. رمضانی مدیرکلی روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر و همچنین سرپرستی روزنامه شهروند را در کارنامه سوابق خود دارد.