افزایش شهرهای قرمز کرونایی از ۱۶شهر به ۲۲شهر تنها به فاصله سه روز از اعلام وضعیت کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت رخ داده است. پیش از این روز شنبه وزارت بهداشت، از وضعیت ناپایدار و افزایش شهرهای قرمز کرونایی خبر داده و هشدار داده بود که هرگونه عادی‌انگاری و کاهش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به افزایش آمار مبتلایان و قرمزشدن مجدد شهرها بینجامد. همچنین این وزارتخانه روز شنبه از وجود ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۱۹ شهرستان نارنجی، ۲۲۷ شهرستان زرد و ۸۶ شهرستان آبی در کشور خبر داده بود.

 ۱۴۰نفر دیگر قربانی کرونا شدند

ازسوی دیگر بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۱۴۰نفر دیگر قربانی کووید-‌۱۹ در کشور شدند. همچنین در این مدت، ۷هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۷۱ نفر از آنها بستری شدند.

 بررسی لغو محدودیت تردد شبانه

در همین حال با وجود اعلام ادامه طرح محدودیت تردد شبانه در کشور، از سوی پلیس راهور، روز گذشته محسن منصوری استاندار تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: فعلا تصمیمی برای حذف محدودیت شبانه نداریم؛ اما این موضوع در دست بررسی است. وی افزود: ان‌شاءالله این هفته تصمیم‌گیری خواهد شد.

در همین راستا‌، علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» با تاکید بر اینکه محدودیت منع تردد شبانه در کاهش تجمعات خانوادگی تاثیر نداشته است، گفت: این محدودیت کاربردی ندارد و اثربخشی در کنترل بیماری ندارد؛ بنابراین پیشنهاد ما حذف آن است. وی افزود: این موضوع حجم کار زیادی به ناجا تحمیل کرده و زمانی تصویب شد که واکسیناسیون نبود در حالی که امروز طرح واکسیناسیون در حال اجرا است.