به گزارش «ایسنا» وی از صدور دستور به دادسرای ویژه روحانیت برای پیگیری موضوع خبر داد و افزود: از آنجا که شخص منتشر کننده این مطلب، طلبه و مرتبط با حوزه علمیه است، رسیدگی به موضوع، در حوزه صلاحیت دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت است که به آن مرجع ابلاغ شده که ماجرا را در دستور رسیدگی و پیگیری قرار دهد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: همچنین طبق ماده ۲۷ قانون مطبوعات، رسیدگی به اتهامات شبکه‌های خبری که موضوع اهانت به مرجعیت را منتشر و بازنشر کرده‌اند، در صلاحیت هیات نظارت بر مطبوعات است که همین امروز دستور داده شد که موضوع در هیات نظارت مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و طبق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت تاکید کرد: شرایط عمومی کشور به گونه‌ای است که باید دامنه این مسائل خیلی زود جمع شود و نباید به التهاب مسائل اجتماعی افزوده شود.

  واکنش جامعه روحانیت

جامعه روحانیت مبارز نیز روز گذشته در بیانیه‌ای نسبت به آنچه از سوی یکی از رسانه‌ها درباره مراجع و علما عنوان شده بود، واکنش نشان داد و این اظهارات را خطری دانست که در ادوار تاریخی نیز با آن روبه‌رو بوده‌ایم و پیامدهای ناگوار و فراوانش را دیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه ضمن حمایت از ساحت والای مرجعیت دینی، همگان را به تدبر و تامل در بیانات این بزرگان و دوری از تنگ‌نظری‌، پیش‌داوری و قضاوت‌های نابخردانه دعوت کرد.

روز سی‌ام مهر‌ماه آیت‌الله صافی گلپایگانی در جریان دیدارش با رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره روابط خارجی توصیه کرده بود که باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. به دنبال این سخنان سایت اصولگرای رجا‌نیوز در یادداشتی با عنوان «ما با طاغوت فقط «قهر» نیستیم؛ بلکه «دشمنی» داریم» در تاریخ اول آبان ماه، و یادداشتی دیگر به قلم مهدی جمشیدی با عنوان «هشت‌سال عبرت» کافی نیست؟! به‌شدت از سخنان آیت‌الله صافی انتقاد کرد.