به‌گزارش «ایرنا»  وی تاکید کرد: قرار است یکی از این دو نفر به جای محمد دهقان، حقوقدان شورای نگهبان که هم‌اکنون معاون حقوقی رئیس‌جمهوری است، انتخاب شود.

  حضور رضایی‌‌، اوجی و زلفی‌گل در مجلس

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این هفته به دعوت کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهد بود. محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری نیز برای بررسی برنامه‌ها و رویکردهای اقتصادی دولت سیزدهم این هفته در کمیسیون اقتصادی حاضر می‌شود.

‌جواد اوجی، وزیر نفت هم برای ارائه گزارش درباره آخرین وضعیت صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم در این باره و گزارش درباره وضعیت سرمایه‌گذاری‌های صنعت نفت و برنامه‌های در دست اقدام با اولویت تامین مالی داخلی و خارجی در کمیسیون اقتصادی حاضر خواهد شد.

  بررسی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون برنامه‌وبودجه

رسیدگی به بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ دیوان محاسبات کشور با حضور رئیس و معاونان سازمان برنامه‌وبودجه و بررسی طرح نظام آماری ایران در برنامه‌وبودجه و محاسبات از برنامه‌های کمیسیون برنامه‌وبودجه در هفته پیش‌رو است.  در همین حال رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از کلید خوردن ۲ اقدام برای اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس خبر داد.  محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره اقدامات مجلس برای اصلاح ساختار بودجه گفت: در حال حاضر ۲ اتفاق به صورت موازی در حال رخ دادن است تا بودجه سال ۱۴۰۱ عملیاتی‌تر نسبت به سنوات گذشته تدوین شود.

وی نخستین اتفاق را اصلاح محتوایی ساختار بودجه اعلام کرد و افزود: این موضوع قرار است با توجه به شرایط اقتصادی کشور عملیاتی شود. پورابراهیمی اتفاق دوم در بحث اصلاح ساختار بودجه را تغییر نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس عنوان کرد و گفت: در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس پیش‌نویس طرحی که در این زمینه تدوین شده در حال بررسی است.

  طرح مجلس برای تامین مالی و جهش تولید

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس اخیرا طرحی برای تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» و «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» تدوین و اعلام وصول کرده‌اند. از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح حمایت از حقوق سهامداران جزء در بورس را تهیه و تدوین کرده‌اند که روند رسیدگی به آن به زودی در مجلس آغاز می‌شود.