به این ترتیب نشست روز سه‌شنبه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با دستور جلسه انتخاب هیات رئیسه برگزار شد که در نهایت آن‌طور که «ایسنا» گزارش داده است، اعضای حاضر در جلسه مذکور به اتفاق آرا حسین مرعشی را به عنوان دبیرکل جدید حزب کارگزاران سازندگی ایران و غلامحسین کرباسچی را به عنوان رئیس کمیته سیاسی این حزب انتخاب کردند.

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در سمتش ابقا و فاطمه سعیدی و علی جمالی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند. همچنین حامد منتظری و کامبیز مشتاق گوهری از سوی اعضای شورای مرکزی به عنوان منشی اول و دوم هیات رئیسه انتخاب شدند.

محمد عطریانفر که به عنوان رئیس سنی، جلسه روز سه‌شنبه را مدیریت می‌کرد، در تشریح چرایی تغییر در راس حزب کارگزاران گفت: «کرباسچی در سه سال اخیر به دلایلی کاملا قابل‌فهم و موجه از جمله شرایط سیاسی موجود و تغییر ذائقه اعضا می‌خواست نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام کنند که با مخالفت و اصرار آنها مواجه شد.» به گفته عطریانفر، در آخرین کنگره حزب کارگزاران در بهمن گذشته، کرباسچی بار دیگر بر موضع خود مبنی بر کناره‌گیری از دبیرکلی پافشاری و حتی اعلام کرد که این آخرین دوره‌ای است که به عنوان دبیرکل مسوولیت این حزب را برعهده می‌گیرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، عطریانفر گفت: با توجه به جامعیت حسین مرعشی در نهایت اعضا او را برای سمت دبیرکلی داوطلب کردند که البته او هم برای پذیرفتن این سمت مقاومت می‌کرد و خواستار ادامه فعالیت کرباسچی به عنوان دبیرکل بود.

وی با اشاره به غیبت کرباسچی در جلسه شورای مرکزی نیز گفت: به دلیل ضرورت تحرک بیشتر و پایان بخشیدن به توقف فعالیت‌های حزب در چند ماه گذشته، سرانجام ۳۳ عضو حاضر در جلسه شورای مرکزی به اتفاق آرا، حسین مرعشی را به عنوان دبیرکل جدید حزب کارگزاران سازندگی ایران و غلامحسین کرباسچی را به عنوان رئیس کمیته سیاسی انتخاب کردند.  رئیس کنگره حزب کارگزاران سازندگی ایران درباره شایعه استعفای برخی اعضا گفت: استعفای تعدادی از اعضا مطرح بود اما به دلیل عدم تصویب در کنگره حزب این استعفاها هنوز اعمال نشده. همچنان که فرزانه ترکان در این جلسه حاضر شده بود و اعضا به استعفای ایشان رای ندادند.  اشاره عطریانفر به طرح استعفای برخی اعضای حزب از جمله یدالله طاهرنژاد از شورای مرکزی و فرزانه ترکان از عضویت در حزب کارگزاران است. آن‌طور که خبرگزاری تسنیم گزارش داده است ترکان پیش‌تر در گفت‌وگویی با اعلام استعفای رسمی‌اش از حزب کارگزاران، چرایی این اقدام را «زاویه با برخی سیاست‌های حزب خصوصا در انتخابات اخیر» عنوان کرده بود.  درهمین حال گفته می‌شود یکی از دلایل عدم حضور کرباسچی در جلسه روز سه‌شنبه این حزب اختلافات داخلی این حزب بوده است.