عصر یکشنبه دو زلزله به فاصله زمانی یک‌دقیقه هرمزگان را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین‌لرزه‌ها را ۴/ ‌۶ و ۳/ ‌۶ ریشتر و محل وقوع آن را حوالی لافت در استان هرمزگان اعلام کرد. این زمین‌لرزه در فارس و کرمان، میناب و قشم و کیش و حتی در بخش‌هایی از امارات و عربستان احساس شده است.

تاکنون مصدومیت ۹۸ نفر در این زلزله تایید شده است. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور روز گذشته در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: تعداد مصدومان زلزله استان هرمزگان به ۹۸ نفر رسیده که مصدومیت ۹۳ نفر نتیجه ترس و استرس از زلزله بوده و اکنون ترخیص شده‌اند. وی افزود: پنج نفر دیگر همچنان تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

ازسوی دیگر مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: حال دو تن از مصدومان زلزله بندرعباس وخیم است.   همچنین هر چند روز یکشنبه خبرها از مرگ دو نفر حکایت می‌کرد، اما روز گذشته مرگ تنها یک جوان ۲۷ساله در زلزله هرمزگان تایید شد.

در این میان گزارش‌ها حاکی از تخریب شدید فین بندرعباس است. به گفته غلامرضا رفیعی، بخشدار فین بندرعباس برخی منازل در این بخش بر اثر زمین‌لرزه بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند و خانواده‌های بسیاری از این آسیب‌ها متاثر شده‌اند.

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز با بیان اینکه طبق برآوردها ۱۳۷ روستا تحت تاثیر زلزله استان هرمزگان قرار گرفته‌اند، گفت: خوشبختانه با وجود اینکه زمین‌لرزه بزرگی در جنوب کشور رخ داد، اما خسارت زیادی در پی نداشته است.

روز گذشته نیز پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه ادامه داشت و زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴/ ۴ ریشتر صبح دیروز بندرعباس مرکز استان هرمزگان را لرزاند. همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر عصر روز گذشته حوالی فین در استان هرمزگان را لرزاند.

اما معاون اول رئیس‌جمهوری شامگاه یکشنبه پس از جلسه هیات دولت به همراه وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به استان هرمزگان سفر کرد.

به گزارش «ایسنا» مخبر پس از ورود به بندرعباس، از مناطق زلزله‌زده گیشان و آب‌شیرین بازدید کرد و از نزدیک در جریان آسیب‌ها و خسارات وارد شده به منازل مسکونی مردم و زیرساخت‌ها قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در ورزشگاه شهدای خلیج‌فارس بندرعباس از روند اسکان اضطراری مردم در این ورزشگاه بازدید کرد. مخبر همچنین به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ضمن عیادت از آسیب‌دیدگان، دستورات لازم را برای رسیدگی فوری به مردم زلزله‌زده صادر کرد. وی افزود: برای جبران خسارات و آسیب‌های وارد شده تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم مسائل و مشکلات مردم زلزله‌زده را مرتفع کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به همراه علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو و استاندار هرمزگان از روند تولید آب مرکز استان پس از زلزله شش و چهار دهم ریشتری بندرعباس بازدید کردند. مخبر همچنین یکشنبه شب پس از ورود به بندرعباس، از مناطق زلزله زده این استان در منطقه فین این شهرستان بازدید کرد.

درپی این زلزله کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه اسکان اضطراری زلزله‌زدگان هرمزگانی آغاز شده، از توزیع و برپایی ۱۲۶۵ چادر در شهرهای مختلف استان هرمزگان خبر داد.