نمایندگان شخصا از رئیس‌جمهور درخواست کردند تا به موضوع احیا‌ی زاینده‌رود ورود پیدا کنند. در این میان برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در توییت‌های جداگانه نسبت به اعتراضات بحق مردم اصفهان درباره مساله زاینده‌رود واکنش نشان دادند.

به گزارش «ایسنا»، سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در توییتی نوشت: اصفهانی‌ها ثابت کردند در اعتراض صحیح مدنی و مطالبه بحق هم، ‎خط‌شکن هستند. سیل خروشان مردم انقلابی و با بصیرت استان اصفهان در بستر ‎ زاینده‌رود جاری ‌شد ‌و حجت را بر همه به ویژه مافیای آب تمام کرد. حال نوبت اقدام مسوولان برای احیای اصفهان است. شعار دیگر کافی است.

از سوی دیگر پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز در توییتی آب را مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مساله کشور دانست و نوشت: اگر در جایی که آب وجود ندارد مسکن بسازیم، راه بکشیم و برق و گاز برسانیم، دیر یا زود تمام سرمایه‌گذاری‌ها به هدرخواهد رفت.

  محرمانگی اطلاعات مدیریت آب

‎از سوی دیگر مهرداد ویس‌کرمی، نماینده مردم خرم‌آباد نیز در توییتی نوشت: تنش آبی حاصل سیطره طولانی مافیای آب بر مدیریت آب کشور است. کرمی همچنین در توییتر اعلام کرده است که پیگیر طرح تحقیق و تفحص از مافیای آب است و تفحص از وزارت نیرو را راهکار اساسی رفع بحران آب در کشور عنوان کرده است. نماینده خرم‌آباد گفته است فرار رو به جلو و تصمیمات غیرکارشناسی که تا کنون از سوی مسوولان انجام شده است راهکارهای اساسی محسوب نمی‌شوند. او با طرح این دو سوال که چرا اطلاعات مدیریت آب کشور تا کنون محرمانه تلقی شده و سدسازی و حق‌آبه استان‌ها با چه معیار علمی انجام شده، از طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو خبر داده است. ویس‌کرمی به مسوولان هشدار داده است که در اظهارنظرها، تصمیمات و وعده‌های خود مراقب مصالح کشور و عدالت باشند.  همچنین نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر نیز در توییتی نوشت: ‌همایش مطالبه‌گری آرام و همراه با عقلانیت مردم اصفهان و ‎کشاورزان مظلوم غرب و شرق این خطه، خبر از عمق ستم‌هایی می‌دهد که در طول سالیان به زاینده‌رود و آب اصفهان رفته است.  رئیس‌جمهور محترم به اصفهان بیاید و با تشکیل جلسه شورای عالی آب تصمیمی اساسی و قاطع بگیرد.

  موضع نمایندگان استان‌های مجاور

در پی اعتراضات مردم اصفهان نمایندگان استان‌ها‌ی مجاور نسبت به ایجاد بدعت در بین استان‌ها‌ی مجاور انتقاد کردند. یحیی ابراهیمی، نماینده لرستان، در توییتر نوشت: اگر بنابر تجمع باشد لرستانی‌ها که بیشتر در حق‌شان اجحاف شده باید تجمع کنند اما این اصلا بدعت خوبی نیست!

یکی ا‌ز راهکارها‌ی وزارت نیرو برای رفع مشکل کم آبی اجرای طرح انتقال آب بوده است. کشاورزان چهار محال و بختیاری نیز از کم آبی می‌نا‌لند و درخواست عاجل برای رسیدگی به این موضوع را دارند.  طرح‌های انتقال آب از استان چهار محال و بختیاری بحران‌ها را تشدید کرده و همچنان نیز پروژه‌های انتقال آب از استان اجرا می‌شود.