به گزارش «ایسنا»، احمد وحیدی در پایان جلسه دیروز قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: لغو برخی از محدودیت‌‌ها انجام شده اما تذکر جدی درباره اعمال پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و این تاکید به ویژه در حوزه مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ لذا از مدیران مدارس می‌خواهیم این پروتکل‌ها را همان‌گونه که ابلاغ شده اعمال کنند.وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: آمارها نشان می‌دهد پیوستگی میان واکسیناسیون و کاهش آمارهای ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر وجود دارد به شکلی که هر کجا که واکسن بیشتر تزریق شده آمارها کاهش پیدا کرده است.

  تکذیب درآمدزایی از طرح منع تردد شبانه

وزیر کشور در پاسخ به سوال تاثیر اعمال محدودیت منع تردد شبانه و در‌آمد‌زایی آن برای دولت گفت: قطعا اعمال این محدودیت برای دولت منبع درآمدی نبوده و هزینه‌هایی که پس از آن ایجاد می‌شود آورده‌ای برای دولت ندارد. بی‌تردید این محدودیت برای بهبود سلامت مردم بوده و جلوگیری از دوره‌های شبانه را پیگیری می‌کرده که البته با بهبود وضعیت اثرگذاری گذشته را نداشته و بر همین اساس لغو شده است.

  نیازی به واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال نیست

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال نیز گفت: درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال با توجه به اینکه از نظر علمی هنوز به نتایج دقیقی نرسیده‌‌ایم ضرورتی برای انجام واکسیناسیون تشخیص داده نشد و درباره افراد بالای ۱۲ سال کار واکسیناسیون انجام شده است اما با وجود همه اینها باید مراقبت‌های بهداشتی در این خصوص انجام شود و باید پروتکل‌‌ها رعایت شود.

  تصمیم‌گیری جدید درباره بازگشایی مدارس

ازسوی دیگر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا در کشور، با اشاره به شروط این کمیته برای بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، سینماها و همچنین هشدار نسبت به پیک ششم بیماری در کشور گفت: نظر جمعی کمیته علمی درباره این بازگشایی‌ها امروز به ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود. به گزارش «ایسنا»، جماعتی با بیان اینکه به نظر می‌‌رسد شیوه‌نامه‌های بهداشتی آن‌طور که باید در مدارس اجرا نمی‌شود گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و به ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون نرسیم، بازگشایی مدارس کار درستی نیست.

  مجموع واکسن‌های تزریق شده

درهمین ارتباط تاکنون ۵۶ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۷۴ نفر دُز اول، ۴۵ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۳ نفر دُز دوم و ۸۳۳ هزار و ۶۰۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. به گزارش «ایسنا»، مجموع واکسن‌‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۵۲ دُز رسیده است. در شبانه‌روز گذشته نیز ۴۱۱ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

  دستورالعمل کرونایی سفرهای خارجی

درخبری دیگر به گزارش «ایرنا‌‌»، محمدرضا سیف مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: سفر مسافران ایرانی به خارج از کشور مشروط به ارائه تست ۹۶ ساعته منفی کرونا و برای مسافران ورودی به کشور کارت واکسن و تست منفی پی.سی.آر ۹۶ ساعته است.