وی افزود: یک زمانی آقای همتی، رئیس بانک مرکزی دولت سابق و کاندیدای ریاست‌جمهوری در یکی از بحث‌هایش گفت که با وضع موجود همین که ما اجازه ندادیم دلار به ۵۰ هزار تومان برسد باید به ما ‌ای‌والله بگویید. من این حرف را با وجود اینکه مردم نمی‌پسندند قبول دارم. همین که دلار ۵۰ هزار تومان نشد کار بزرگی است. در حالی که با درآمد ۸۰ میلیارد دلاری که ۵ میلیارد دلار می‌شود، چه اتفاقاتی می‌افتد؟ باهنر افزود: اگر بخواهیم قیمت‌ها کنترل شود و اشتغال راه بیفتد، باید یک کار بکنیم و آن هم این است که مصرف مساوی یا کمتر از تولید شود، در حالی که مصرف ما سه برابر تولیدمان است. بنابراین در رابطه با مساله قیمت‌ها، یک‌سری کارهای موقت و مسکّن را ممکن است انجام داد اما اینها مشکل را حل نمی‌کند. مرغ گران می‌شود، مرغ در بازار بریزند یا از خارج وارد کنند و یک مقدار قیمت پایین بیاید، اما تا زمانی که تولیدمان به اندازه مصرف‌مان نشود و از مصرف‌مان سبقت نگیرد، داستان همین‌گونه است.   باهنر در ادامه گفت: معتقدم ۵۰ درصد مشکلات کشور را حتی بدون رفع تحریم‌ها می‌توان حل کرد، اما صد‌درصد نمی‌شود و ۵۰ درصد باقی می‌ماند و ۵۰ درصد را می‌توان حل کرد. مثلا سواحل مکران راه بیفتد. سواحل مکران مدیریت می‌خواهد، شهرسازی و... و تکنولوژی جدید و سرمایه می‌خواهد. صد میلیارد دلار باید خرج شود که در سال بعد صد میلیارد دلار سود بدهد.  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر قرار باشد یک نفر را مسوول سواحل مکران کنیم، اما بگوییم با خارج هیچ تفاهمی نمی‌توانیم بکنیم، سواحل مکران راه نمی‌افتد. باید به هر دو سهم عادلانه و عالمانه داد. تحریم‌ها حتما مشکل ایجاد کرده و دشمن هم کینه‌توز است و مدرن کار می‌کند و نقطه‌زنی می‌کند. یعنی اگر یک بانک در هند در خارج از چارچوب پروتکل‌هایش به ایران پولی را منتقل کند، با نقطه می‌زنند و جریمه می‌کنند.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش درباره حذف ارز۴۲۰۰تومانی گفت: اگر قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، باید آنچنان تدارک شود که زندگی معیشتی کسانی که زندگی‌شان با کالاهایی با ارز ۴۲۰۰ تومانی است، کنترل شود. باید مشخص کنند که چطور پول نقد یا کوپن یا کالا‌برگ به آنها داده شود. اگر کار نسنجیده و اندازه‌گیری نشده از قبل را انجام دهند، داستان بنزین هزار و ۵۰۰ و سه هزار تومانی پیش می‌آید. این کار از جمله کارهایی است که معتقدم باید انجام شود، اما بسیار خردمندانه و با اقدامات پیشینی و همزمان و پسینی باشد تا ۴ طبقه دهک فرودست اقتصادی کشور از مساله منحل شدن ارز ۴۲۰۰تومانی زیان غیرقابل کنترل نبینند.

   دفاع تلویحی از روحانی

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد ماجرای گران شدن بنزین در دولت روحانی گفت: آقای روحانی گفتند صبح جمعه خبردار شدم که بنزین گران شده است. این حرف آقای روحانی را تکذیب نمی‌کنم چون شاید درست گفته، اما با این لحن گفتن به مردم، به آنها برخورد. در حالی که در سیستم نظامی زمان حرکت را مثلا «ساعت سین روز ر» می‌گفتند. بنده هم معتقدم اگر قرار است بنزین از هزار و ۵۰۰ به سه هزار تومان برسد «ساعت سین روز ر» دارد. این ساعت را از نظر فنی در کل کشور ۵ نفر بیشتر نباید بدانند. اینکه نمایندگان مجلس بگویند که باید از یک ماه قبل به ما بگویید که بنزین گران می‌شود یا خیر، درست نیست و نباید گفته شود.  باهنر افزود: از نظر فنی «ساعت سین روز ر» نیاز نیست به همه و در جلسه هیات دولت گفته شود. اگر یکجا این مساله لو برود خطرات دیگری وجود دارد. ملت بشکه‌های بنزین جمع می‌کنند و صف می‌کشند، خطرات جانی و زیست محیطی دارد و طبیعی است که از نظر فنی باید ۵-۱۰ نفر از این ساعت خبر‌دار باشند که چه ساعتی است. حتی فروشندگان پمپ بنزین هم نباید بدانند که در چه ساعتی این کار انجام می‌شود. اما با این لحن درست نیست.