این موارد باید در طول مسوولیت‌های چندین ساله ایشان مطرح می‌شد.  وی در گفت‌‌وگو با «ایلنا» ادامه داد: تلقی جامعه این است که احساس می‌شده در نظرسنجی‌ها آقای لاریجانی در طیف افرادی است که به احتمال زیاد رای می‌آورد یا به دور دوم خواهد رفت، برای همین هم تلاش شد تا ایشان در صحنه حضور نداشته باشد.

  واکنش سلیمی نمین

ازسوی دیگر عباس سلیمی‌نمین، چهره سیاسی اصولگرا در واکنش به انتشار نامه علی لاریجانی گفت: ادله‌ای که توسط شورای نگهبان برای ردصلاحیت آقای لاریجانی ارائه شده، بسیار سست و غیر قابل پذیرش است.  وی در گفت‌وگو با جماران گفت: از نظر بنده باید یک زمانی این ادله شورای نگهبان اصلاح شود و شورای نگهبان در این زمینه به خطای خودش معترف باشد یا همان‌طور که رهبری گفتند اگر ظلمی صورت گرفته است، این ظلم باید جبران شود.  او در مورد پاسخگویی شورای نگهبان نسبت به علل ردصلاحیت‌ها گفت: امروز می‌توانم بگویم شورای نگهبان در این زمینه‌(ردصلاحیت لاریجانی) دقیق عمل نکرده است و حتما این قضیه جای اصلاح دارد.

  واکنش کرباسچی

همچنین غلامحسین کرباسچی دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی در صفحه توییتر خود نسبت به بخشی از پرونده رد صلاحیت علی لاریجانی واکنش نشان داد که در آن شورای نگهبان مدعی شده بود پسر علی لاریجانی با پسر کرباسچی رابطه اقتصادی دارند در حالی که کرباسچی اصلا پسر ندارد. به گزارش خبر‌آنلاین، کرباسچی در صفحه توییتری خود در واکنش به سوال یکی از مخاطبانش که پرسیده بود قدم نو رسیده مبارک شنیدم پسردار شدید؟ نوشت: «از عطایای آقایان است!!!!»

  نامه کوچک‌زاده به لاریجانی

در واکنشی دیگر مهدی کوچک‌زاده، نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای پاسخ علی لاریجانی را داد. به گزارش خبرآنلاین وی در بخشی از نامه خود خطاب به لاریجانی نوشت: در دوران ریاست شما بر مجلس و در ماجرای تصویب برجام بی‌فرجام در مرکز مردمسالاری و خانه ملت، مردمسالاری لگدمال شد! فیلم رفتارتان با بنده و آقای رسایی و مرحوم زارعی و حسینیان و دیگر مخالفان موجود است! در بخش دیگری از این نامه آمده است: شما ممکن است با نامه‌پراکنی و انشای وزین و عالی اذهان را نسبت به شورای محترم نگهبان که هیچ‌کس مدعی عصمت آن نیست و خود بنده و بسیاری از همفکرانم‌ از برخی عملکردهای آن شورای محترم بیش از دیگران گله‌مندیم، تخریب کنید اما بدون شک مصداق کسی خواهید شد که با مشاهده غرق شدن خود همه را پایین می‌کشد!