ضرورت هماهنگی کامل در دولت در اطلاع‌رسانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی کامل در دولت در زمینه اطلاع‌رسانی گفت: اعلام مواضع و اطلاع‌رسانی از مسائل مرتبط با دولت باید کاملا با هماهنگی سخنگوی دولت انجام شود. مدیر و محور اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت شخص معاون اول رئیس‌جمهور است و هرگونه اطلاع‌رسانی درباره مباحث اقتصادی نیز باید با هماهنگی ایشان باشد. این درحالی است که پیش از این محسن رضایی از دوبرابر شدن یارانه‌ها خبر داده بود؛ اما وزیر اقتصاد این خبر را تکذیب کرد.

  تاکید برنظارت و کنترل قیمت لوازم‌خانگی

رئیسی همچنین روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار تقویت و توسعه سامانه‌های هوشمند توزیع کالا در سراسر کشور را برای ایجاد آرامش در بازار و اطمینان مردم ضروری دانست و بر استفاده از بهترین روش‌ها برای رسیدن کالا به دست مردم تاکید کرد و افزود: برنامه و سیاست دولت رسیدن عادلانه کالا به دست مردم است و هیچ تعصب یا محدودیتی بر استفاده از روش خاصی وجود ندارد و مهم این است که کالای مورد نیاز مردم با حفظ کرامت و عزت به دست آنان برسد و مواردی که در گذشته مردم را به حضور در صف‌های طولانی کشاندند و کرامتشان را خدشه‌دار کردند نباید تکرار شود. رئیسی گفت: شرایط رهاشدگی و قیمت‌های دلخواه در بازار به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و در این راستا راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های هوشمند توزیع کالا می‌تواند نقش مهمی در کنترل بازار و قیمت‌ها داشته‌ باشد.  وی بر نظارت و کنترل قیمت لوازم خانگی تاکید و خاطرنشان کرد: لوازم مورد نیاز در تهیه جهیزیه از جمله کالاهای اساسی و ضروری مردم محسوب می‌شود. بنابراین ضرورت دارد روی قیمت این لوازم نظارت بیشتری اعمال شود.

  تشکیل کمیته‌های مشترک استانی برای نظارت بر بازار

درهمین راستا، محسن کوشش‌تبار‌، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از ابلاغ دستور وزیر کشور به استانداران برای تشکیل کمیته‌های مشترک برای نظارت و رصد مستمر بازار در شهرستان‌ها و استان‌ها خبر داد. به گزارش «ایرنا» وی افزود: این کمیته‌ها ذیل کارگروه تنظیم بازار استانی فعالیت می‌کنند و بر تشکیل و نظارت مستقیم استانداران و فرمانداران بر تصمیمات متخذه و پیگیری مصوبات آن تاکید شده است.

  گزارش استاندار خوزستان به هیات‌دولت

درخبری دیگر ازدولت، استاندار خوزستان در جلسه روز گذشته هیات دولت، گزارشی درباره مشکلات استان و راه‌حل‌ها، اقدامات انجام‌شده درخصوص بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا و نیز عملکرد استانداری به هیات وزیران ارائه کرد. همچنین صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در این جلسه درباره مشکلات مجتمع نیشکر هفت‌تپه و اقدامات انجام‌شده برای حل آنها از جمله تسویه مطالبات کارگران توضیحاتی ارائه کرد و گفت که مطالبات کارگران این مجتمع تا حدود زیادی تسویه شده است. بر این اساس برنامه سه‌ساله‌ای برای حل و فصل کامل مشکلات این شرکت و رسیدن آن به سودآوری طراحی شده است.

  تعیین مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن

هیات وزیران نیز در جلسه دیروز همچنین علیرضا فخاری را به‌عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تعیین کرد.