این شبکه تلویزیونی چین در ادامه به زمان برگزاری دور هشتم مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین برای احیای این توافق  اشاره کرده و آورده است: ایران سپس از سال ٢٠١٩ شروع به کاهش اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش کرد و در پی آن چند اقدام در همان سال انجام شد. با این حال، با وجود این اقدامات ایران، این کشور همچنان به عنوان یکی از شرکت‌‌کنندگان برجام باقی مانده و تاکید دارد که اگر خواسته‌هایش درباره رفع تحریم‌ها برآورده شود، بر سر برجام توافق خواهد کرد.

این رسانه با اشاره به توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر که در نتیجه نقض برجام از سوی آمریکا انجام شده است، تاکید کرد واشنگتن باید بیش از هر کسی به خاطر این تحولات مورد سرزنش قرار گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران همزمان با آغاز مذاکرات وین سه خواسته به واشنگتن ارائه کرده است. اول اینکه ایالات متحده باید به اشتباه خود در خروج از توافق هسته‌ای اذعان کند. دوم، آمریکا باید تمام تحریم‌ها را به‌طور یکجا لغو کند و سوم اینکه آمریکا باید تضمین دهد، هیچ دولت آینده در این کشور، آن‌گونه که دونالد ترامپ انجام داد، به‌طور یکجانبه از توافق خارج نخواهد شد. شبکه سی‌‌جی‌‌تی‌‌ان در بخشی دیگری از این گزارش نوشت: دولت جو بایدن همان ابتدا تا حد زیادی این توانایی را داشت که توافق هسته‌‌ای را بازگرداند اما به نظر می‌‌رسد نیات ایالات متحده از روز اول واقعی نبوده و برجام نیز تاکنون احیا نشده است. خروج ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸ که تحت فشار شدید اسرائیل صورت گرفت، اکنون به یک اشتباه بزرگ استراتژیک تبدیل شده است که کل صلح و ثبات منطقه را به خطر انداخته و ثابت کرده که درباره برجام نیز غیرسازنده بوده است، چراکه تنها برنامه هسته‌‌ای ایران را تقویت کرد.

این رسانه چینی در گزارش خود آورده است در شرایط کنونی، اگر مذاکرات وین شکست بخورد و آمریکا و ایران نتوانند مساله را حل و فصل کنند، ممکن است جنگ پیش بیاید. برای جلوگیری از وقوع یک جنگ دیگر در منطقه، ایالات متحده باید گام اول را بردارد، به برجام بازگردد و تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ایران را بردارد تا این کشور بتواند از گام‌‌های هسته‌‌ای خود عقب‌نشینی کند و سرعت روند غنی‌سازی اورانیوم را کاهش دهد. سی‌‌جی‌‌تی‌‌ان در پایان تصریح کرد: خروج یکجانبه آمریکا از برجام در این مرحله قابل جبران نیست اما می‌توان از طریق مذاکرات و مشارکت فعال اعضای برجام رو به جلو پیش رفت. تمام ابزارهای ممکن باید در مذاکرات آتی به کار گرفته شوند تا از هر نوع خللی که می‌تواند احتمال بروز یک بحران در آینده را ایجاد کند، ممانعت به عمل ‌آید.