افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ متناسب با تورم نیست

 همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوند‌چگینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رقم افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ متناسب با شرایط تورمی نیست، دولت اگر نتواند تورم را کاهش دهد، افزایش حقوق و مزایا با این میزان، بخش زیادی از جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

وی گفت: دولت در بحث حقوق و مزایای کارکنان دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهادهایی داده که این رقم متناسب با شرایط تورمی کشور نیست، دولت باید ابتدا بتواند تورم را کاهش دهد و سپس این میزان افزایش حقوق را اجرایی کند. دولت اگر نتواند تورم را کاهش دهد، افزایش حقوق و مزایا با این میزان، بخش زیادی از جامعه را که امروز هم زیر خط فقر و دارای حداقل درآمد هستند دچار مشکل خواهد کرد. گودرزوندچگینی با بیان اینکه کمک‌های دولت در بخش عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قابل تقدیر است، بیان کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده میزان بودجه این بخش را بیشتر کرده است و انتظار ما از دولت این است که بودجه را به گونه‌ای اجرایی کند که آثار آن در زندگی مردم از نظر معیشت کاملا دیده شود.

  موسسات کنکور از سال آتی باید مالیات بدهند

 همچنین در خبری دیگر از خانه ملت، رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تصمیم اعضای کمیسیون مبنی بر حذف معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور و انتشارات کمک آموزشی در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد. وی گفت: معافیت مالیاتی موسسات کنکور که در لایحه حذف شده بود، مورد تایید کمیسیون قرار گرفت، علاوه بر این معافیت مالیاتی انتشارات کمک درسی نیز که تا سقف ۲۰۰ میلیارد حذف شده بود، به‌طور کلی توسط اعضای کمیسیون حذف شد. بنابراین تمامی موسسات کنکور و انتشارات کمک درسی باید در سال ۱۴۰۱ مالیات بپردازند. به گفته وی درآمد ناشی از این محل صرف کیفی‌سازی آموزش در مدارس می‌شود.