درکنار نگرانی‌ها از شیوع سویه جدی کرونا درکشور روز گذشته محمد هاشمی، سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که دلمیکرون نه در مجامع علمی تاییدشده و نه به‌طور رسمی در هیچ نقطه از جهان شناسایی شده است. پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نیز در برنامه «سلام تهران»درباره شایعه گسترش سویه دلمیکرون گفت: به هیچ وجه سویه‌ای با این عنوان نداریم. پیش از این خبرها از شیوع «دلمیکرون» ترکیبی ازدوسویه کرونای دلتا و اُمیکرون دربخش های از اروپا و آمریکا حکایت داشت.

  اعلام مجازات کارمندانی که واکسن نمی‌زنند

ازسوی دیگر به گزارش «ایلنا» محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: پنج مرحله مجازات در ادارات برای کارمندانی که واکسن نمی‌زنند از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده است که از مرخصی اجباری تا انفصال خدمت را شامل می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی همچنین گفت: تمام کارکنان و شاغلانی که می‌‌خواهند سر کار خود حاضر شوند، باید واکسینه شده باشند یا اگر تمایل ندارند، باید هر ۱۵ روز یکبار PCR منفی ارائه کنند.

  میزان تزریق دزسوم

ازسوی دیگر بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته یک‌هزار و ۹۰۵ بیمار کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ازمیان آنها ۳۴۸نفر بستری شدند. همچنین دراین مدت ۵۳ نفر نیز به‌دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. درهمین حال بنا براعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۵۹میلیون و ۷۱۶هزار و ۶۶۱ نفر دز اول، ۵۱میلیون و ۶۸۳هزار و ۱۲۰ نفر دز دوم و ۷میلیون و ۱۳۵ هزار و ۲۸۳ نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. همچنین مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۱۸میلیون و ۵۳۵هزار و ۶۴ دز رسید.

  آخرین وضعیت آموزش در مدارس

همزمان رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است، اظهار کرد: تا زمانی که ستاد ملی کرونا تصمیم جدیدی درباره نحوه فعالیت مدارس نگیرد، آموزش حضوری مدارس تداوم پیدا خواهد کرد. درهمین راستا، کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، از تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

  میزان تولید واکسن پاستوکووک

همچنین به گزارش تابناک، علیرضا رحیمی رئیس بخش فرمولاسیون فرآورده‌های نوترکیب انستیتو پاستور ایران گفت: تولید واکسن‌های پاستوکووک و پاستوکووک پلاس از مرز ۱۰میلیون دز عبور کرد و در آینده به ۱۵میلیون دز می‌رسد. پاستوکووک یک واکسن نوترکیب است که فازهای اول و دوم تست بالینی این واکسن تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کشور کوبا انجام شد.