وی درباره رشد درآمدها در لایحه بودجه سال آینده گفت: رشد درآمدها در پیش‌بینی سال ۱۴۰۱ حدود ۴۶درصد است آن هم در شرایطی که متوسط نرخ رشد سالانه درآمدها از سال‌های ۱۳۹۰ تا سال جاری بالغ بر ۲۳درصد بوده است. به عبارت دیگر رشد درآمدها در سال آینده نسبت به متوسط ۱۱ سال اخیر به میزان ۲۳واحد درصد انحراف دارد. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر اعتبارات هزینه‌ای، روند تصاعدی و درآمدها روندی خطی داشته است، گفت: با توجه به شرایط ۸ ماه گذشته، پیش‌بینی می‌شود میزان تحقق منابع عمومی دولت بالغ بر ۷۱۶هزار و ۶۰۰میلیارد تومان باشد. به این ترتیب رشد منابع عمومی دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به پیش‌بینی عملکرد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۹۱درصد است؛ درحالی‌که رشد منابع عمومی دولت در لایحه نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ صرفا ۴/ ۷درصد رشد داشته است.

  طرح مالیات بر عایدی سرمایه نهایی شد

توانگر همچنین از نهایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و گفت که طرح مالیات بر سوداگران طلا، سکه، ارز و مسکن (مالیات بر عایدی سرمایه) یکشنبه هفته آینده (۱۲ دی) به هیات رئیسه مجلس برای قرار گرفتن در نوبت بررسی صحن علنی ارجاع می‌شود.

  انتقاد نماینده مهریز ازتفاوت قیمت‌ها

همچنین به گزارش خانه‌ملت، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تفاوت قیمت یک کالا در چندین مغازه ربطی به تحریم‌ها ندارد، بلکه ضعف سیستم نظارتی است. محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس گفت: گرانی‌ها در بازار به این صورت است که قیمت یک کالا در یک مغازه ۱۸تومان، در مغازه‌ای دیگر ۱۲تومان، در مغازه بعدی ۱۰ تومان و در مغازه‌ای دیگر ۸تومان است. آقای رئیس‌جمهور اگر دستگاه‌های نظارتی نیروهایشان به مرخصی نیز بروند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رئیسی همیشه زود دیر می‌شود و نگاه مردم کم‌کم تغییر می‌کند. تفاوت قیمت کالاها ربطی به تحریم‌ها ندارد. در این شیوه مشکلات حل نمی‌شود. مردم چشم انتظار هستند.