ابراهیم رئیسی در قم گفت: ما به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود.

  تامین نظر نمایندگان در طرح بنزین

 همچنین در خبری دیگر به نقل ا‌ز خبرگزاری صدا‌وسیما، سید‌محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: در طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها، تعاملی میان مجلس و دولت وجود دارد و نظر نمایندگان تامین می‌شود.   حسینی افزود: درباره بنزین نیز همان‌طور که سخنگوی دولت اعلام کرد به گونه‌ای خواهد شد که یارانه‌ها عادلانه توزیع شود، چرا که ما یارانه‌های پنهان و پیدا داریم و مشخص است که عادلانه توزیع نمی‌شود و آنها که آب، برق، گاز و بنزین بیشتری مصرف می‌کنند در واقع یارانه بیشتری نصیب‌شان می‌شود و در مقابل آنها که کم مصرف‌ترند یا مثلا خودرویی ندارند از یارانه کمتری بهره‌مند می‌شوند. وی گفت: به تدریج باید به سمت عدالت حرکت کنیم که نمونه آن طرح بنزین است که به جای اینکه به خودرو تعلق پیدا کند به افراد داده شود.

  دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

همچنین در خبری دیگر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به قم شامگاه جمعه با حضور در بیت آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، با این مرجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.