رئیسی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید از بنگاه‌داری خارج شوند، گفت: ناترازی بانک‌ها تهدیدی برای نظام بانکی است و این موضوع باید جدی گرفته شود. رئیس‌جمهور موضوع کفایت سرمایه بانک‌ها را نیز از چالش‌های مهم در نظام بانکی کشور برشمرد و دستور داد بانک مرکزی در خصوص بهبود کفایت سرمایه برنامه عملیاتی ارائه و اجرای آن را پیگیری کند. رئیسی حفظ ارزش پول ملی و نظارت بر بازار ارز را از وظایف مهم بانک مرکزی دانست و بر پیگیری جدی این موضوع تاکید کرد.

   دستور پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه هواپیما

 همچنین در خبری دیگر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با صدور دستوری، تامین حقوق قانونی خانواده‌های بازماندگان حادثه هواپیمای اوکراینی، به ویژه تسریع در پرداخت غرامت به آنها را لازم و ضروری دانست. رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تبیین استانداردهای کالاهای کشاورزی صادر شده به کشورهای مختلف، فعالانه در رسانه‌ها روشنگری کند و با دعوت از کارشناسان در این مورد به صورت علمی و دقیق با مردم سخن بگوید.

   ابلاغ تاسیس سرکنسولگری چین  در بندرعباس

همچنین به گزارش «ایسنا» با امضای محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه دولت در خصوص گشایش سرکنسولگری چین در بندرعباس ابلاغ شد. هیات وزیران در جلسه ۸ دی ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت امور خارجه و به استناد ماده واحده قانون کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی، با صدور مجوز برای گشایش سرکنسولگری جمهوری خلق چین در شهر بندرعباس با رعایت عمل متقابل و سایر قوانین و مقررات مربوطه موافقت کرد.