همچنین طی ۲۴ساعت گذشته ۳۸‌هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲‌هزار و ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند. ۲‌هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته کارشناسان واکسن نزده‌‌‌ها، افراد ۵۰سال به بالا با نقص سیستم ایمنی و کودکان بالاترین سهم را در بستری‌‌‌های بیمارستانی اُمیکرون به خود اختصاص داده‌اند. ازهمین رو روز گذشته مقامات وزارت بهداشت با تاکید براینکه ۹۰‌درصد بستری‌های اُمیکرون واکسن نزده‌‌‌اند نسبت به عدم‌استقبال ازدزسوم واکسن کرونا درکشور انتقاد کرده و خواستارتکمیل واکسیناسیون شدند.

سرپرست مرکز اطلاع‌‌‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت نیز با هشدار نسبت به خطر اُمیکرون برای کودکان و آمار ۲۰‌درصدی بستری‌‌‌های تنفسی ‌‌‌کرونا در این گروه سنی، اعلام کرد: والدین می‌توانند از امروز جهت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال به مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور مراجعه کنند. محمد هاشمی در گفت‌‌‌وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه ابتلای کودکان به اُمیکرون بسیار قابل‌توجه است گفت: زمان زیادی از آغاز واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال سپری نشده است. این افراد هنوز در جریان دریافت اولین دز واکسن هستند. بنابراین کودکان ایمنی کافی در برابر کووید ندارند؛ بر همین اساس رعایت موارد بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. هاشمی در عین حال هشدار داد که کودکان کمتر از پنج سال به دلیل عدم‌ انجام واکسیناسیون در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹و عوارض ناشی از آن قرار دارند. گفتنی است؛ واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از پنجم بهمن  در سراسر کشور آغاز شده و مقرر بود به صورت پلکانی سنین ۵ تا ۹ سال نیز جهت واکسیناسیون فراخوان شوند. همچنین طبق پروتکل‌‌‌ها، واکسن‌های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک بوده که در دو نوبت تزریق می‌شود. ازسوی دیگر وزیر بهداشت، نیز از مردم خواست برای تزریق دز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. به گزارش «ایسنا»، بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون حدود ۳۰‌درصد مردم برای تزریق دز سوم مراجعه کرده‌‌‌اند گفت: ۹۰درصد افرادی که در این سویه بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌‌‌اند، و در نوبت سوم واکسن‌‌‌های سینوفارم و پاستوکووک به کسانی که هنوز دز سوم نزده‌‌‌اند، تزریق می‌شود. وزیر بهداشت خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: رعایت پروتکل‌‌‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله‌‌‌های اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان توصیه اصلی ماست که استفاده از ماسک اهمیت بسیار زیادتری دارد. ‌‌‌ به گزارش«ایرنا»، وی بااشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان، گفت: سویه‌ اُمیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و مدتی است واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله شروع شده و این برنامه با واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال ادامه می‌‌‌یابد.  روزگذشته نیز علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، آمار تزریق دز سوم را قابل قبول ندانست وگفت: همان‌طور که در تزریق دزهای اول و دوم واکسن رکوردشکنی شده بود، انتظار داریم مردم در دریافت دز سوم هم پابه‌‌‌پای دولت باشند. پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز درگفت‌وگو با خبرگزاری‌فارس گفت: متاسفانه ما در واکسیناسیون دز سوم به نقطه ایده‌‌‌آل نرسیده‌‌‌ایم و تا به امروز حدود ۴۵‌میلیون نفر دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌‌‌اند. وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار شیوع کرونا در ایران در وضعیت صعودی قرار گرفته است گفت: به نظر می‌رسد که سیر صعودی آمار کرونا تا یک ماه آینده به نقطه‌‌ اوج می‌‌‌رسد. وی افزود: «تزریق دز سوم واکسن» و «اجباری شدن استفاده از ماسک» دو راه مهم برای پیشگیری از شیوه هرچه بیشتر اُمیکرون در کشور هستند.