ازسوی دیگر به گزارش «ایسنا»، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در پیک ششم کرونا هستیم و در کشور بیش از ۶۰ هزار مراجعه حضوری به صورت سرپایی و ۴ هزار بستری در روز داریم که نیاز به پشتیبانی و تقویت سیستم بهداشت و درمان دارد. سیدعلی دهقان منشادی، رئیس بیمارستان امام خمینی‌(ره) نیز از افزایش ۸ برابری مبتلایان به اُمیکرون به این بیمارستان خبر داد.

تایید واکسن‌های کرونا برای کودکان

همزمان با اوج گرفتن کرونا، روند واکسیناسیون در کشور نیز ادامه دارد. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ دز رسیده است. همچنین بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۶۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۷ نفر دز اول، ۵۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰ نفر دز دوم و ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. در شبانه‌روز گذشته نیز ۲۴۸ هزار و ۳۲۰ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

درهمین حال به گزارش «ایرنا» محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: واکسن‌های کرونا مورد استفاده برای کودکان از سازمان غذا و دارو که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است، مجوز گرفته و این مجوز مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است و به‌طور مرتب توسط آن سازمان، بررسی می‌شود. طبق پروتکل‌ها، واکسن‌های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک است که در دو نوبت تزریق می‌شود.

تزریق واکسن به نوه وزیر بهداشت

در همین ارتباط پس از اعلام آغاز واکسیناسیون تمام کودکان ۵ تا ۱۲سال کشور علیه کرونا، روز پنج‌شنبه نوه هشت ساله وزیر بهداشت واکسن پاستوکووک را دریافت کرد.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز کرونایی از ۱۲۰ به ۲۴۷ شهرستان افزایش یافته است.