در این حادثه دو خلبان نیروی هوایی ارتش (سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه‌زاد) به شهادت رسیدند و یک شهروند که در خودروی خود حضور داشت نیز جان باخت.

بنابراین گزارش، خلبانان این هواپیمای آموزشی با وجود اینکه می‌توانستند از صندلی‌پران استفاده کرده و جان خود را نجات دهند، با ازخودگذشتگی و رشادت، هواپیما را به منطقه کم جمعیت هدایت کرده و مانع از سقوط هواپیما در منطقه‌ای پرجمعیت و پرتراکم شدند.  به دنبال این حادثه امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی، فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در گفت‌وگو با «ایسنا»  گفت: خلبان جنگنده سقوط کرده با جان‌فشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد. وی اظهار کرد: این سانحه در حین انجام ماموریت آموزشی که در منطقه در حال انجام بود، رخ داد و با توجه به اشکال فنی که در هواپیما به وجود آمده بود، خلبان نتوانست آن را به باند پرواز برساند. وی همچنین گفت: خلبانان ما برای آنکه آسیبی به منطقه نرسد و با توجه به اینکه منطقه سقوط، منطقه‌ای پرتراکم و پرجمعیت است، هواپیما را به نقطه‌ای خلوت هدایت کردند؛ در حالی‌که می‌توانستند خودشان را نجات دهند اما جان خود را فدا کردند.

درهمین حال به گفته امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، سخنگوی ارتش، علت این سانحه توسط تیم بازرسی و ایمنی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در محل حادثه در حال بررسی است.

همچنین درپی این حادثه احمد وحیدی، وزیر کشور در پیامی به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای جنگی در تبریز، تسلیت گفت.