سال‌هاست که مراسم افطاری هنرمندان کشور با رئیس‌جمهوری، تبدیل به یکی از برنامه‌های ثابت حوزه فرهنگ و هنر کشور شده است. در ماه مبارک امسال که قرار بود این برنامه، امروز برای نخستین‌بار در دولت سیزدهم برگزار شود، لغو شد. علتش هم ماجرای بحران غبارگرفتگی آسمان پایتخت بود، اما در فضای مجازی، به سرعت این شایعه پیچید که علت لغو شدن این برنامه، استقبال نکردن هنرمندان و لبیک نگفتن به رئیس‌جمهوری بود.

ماجرا از این قرار است که قرار بود برنامه افطاری هنرمندان با رئیس‌جمهوری در فضای باز نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شود. همه برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای این دیدار فراهم شده بود، اما با توجه به‌شدت گرفتن غبار هوا و بحرانی شدن شرایط برای سلامتی افراد، این برنامه با صلاحدید مراجع مربوطه، لغو شد.

منبع دیگری اطلاع داد که بعد از آنکه این برنامه در فضای باز به علت تهدید سلامتی هنرمندان، غیرقابل برگزاری اعلام شد، قرار بر آن شد تا این برنامه در مسجد سلمان واقع در نهاد ریاست‌جمهوری برپا شود، اما از آنجا که فضای این مسجد به دلیل استقبال هنرمندان، کوچک بود و امکان پذیرایی درخور شأن هنرمندان وجود نداشت، در نهایت تصمیم بر لغو این برنامه گرفته شد. برگزاری مراسم افطاری هنرمندان با رئیس‌جمهوری، همچنان در دستور کار است و پس از اعلام مراجع ذی‌صلاح در شرایط مناسب برای حفظ سلامتی و رعایت مصالح پزشکی هنرمندان برجسته کشور، این مراسم، به زودی برگزار خواهد شد.