آخرین وضعیت طرح اصلاح انتخابات شوراها در مجلس

همچنین در خبری دیگر به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها گفت: درحال بررسی آخرین مواد طرح هستیم و به زودی در اختیار هیات رئیسه قرار می‌گیرد. به گفته وی، با توجه به زمان باقی مانده تا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تلاش می‌کنیم که مراحل تصویب و ابلاغ این طرح تا پیش از اسفند ۱۴۰۲ به پایان برسد.

خشک شدن جوهر امضاهای طلایی با قانون صدور مجوزها

همچنین در خبری دیگر از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس حذف امضاهای طلایی را از اثرات قانون تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار دانست و گفت: با قانون مذکور بسیاری از بوروکراسی‌های پیش روی کارآفرینان رفع خواهد شد. به گفته محسن زنگنه،  یکی از مشکلات کشور، پایین بودن سواد حقوقی مردم و گران بودن بهای خدمات حقوقی است که این شرایط موجب ازدیاد پرونده‌های قضایی، مسدود شدن بسیاری از کسب‌وکارها و ایجاد مشکلات برای کارآفرینان شده است، بنابراین در حوزه وکالت، سردفتری و کارشناسان دادگستری تصمیمات خوبی گرفته شد به گونه‌ای که فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوطه می‌توانند با آسودگی و براساس استعدادهای خود در آزمون‌های بدون تعیین ظرفیت شرکت کنند. وی گفت: براساس این قانون امکان دسترسی تسهیلات‌گیرندگان به اسناد و قراردادهای تسهیلات دریافتی فراهم شده است.

حذف شرکت‌های واسطه‌گر در دستور کار مجلس

 همچنین در خبری دیگر از خانه ملت، لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: حذف شرکت‌ها که واسطه جذب نیرو بین دولت و سازمان‌ها هستند در دستور کار و نوبت ورود به صحن مجلس قرار دارد. به گفته وی، از روزی که وارد مجلس شده‌ام طرحی را برای حذف این شرکت‌ها ارائه داده‌ام، زیرا معتقدم این شرکت‌ها‌ نه‌تنها منجر به کوچک‌سازی دولت نشده است، بلکه هزینه‌های زیادی را نیز به دولت متحمل کرده است.