جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگویی ادعای یک فرد خارج‌نشین درباره خرید ملک در ترکیه توسط خانواده قالیباف را در قالب یک مصاحبه تکرار کرده بود. درهمین حال به گزارش خبرآنلاین، جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به این خبر گفت: در مصاحبه با دیده‌بان گفتم ظاهرا علاوه بر سیسمونی‌گیت، دو واحد آپارتمان در ترکیه به نام داماد قالیباف خریداری شده، آقای قالیباف به جای توضیح و عذرخواهی، از من شکایت کرده! دادگاه علنی برگزار و به پرونده آقای قالیباف در شهرداری تهران و املاک نجومی و فایل صوتی نیز رسیدگی شود.

توضیحات جدید الیاس قالیباف

درخبری دیگر به گزارش الف، چند روز پس از ماجرای سفر بستگان رئیس مجلس، الیاس قالیباف در یک جمع خصوصی نکات تازه‌ای از این ماجرا را علنی کرده است. او در بخشی از سخنانش گفته است: وقتی خبر دروغ خرید ملک در ترکیه را هم کنار ماجرای سفر می‌گذاریم معلوم می‌شود که اولا این ماجراها پشت پرده، طراح و هدایت‌کننده دارد، ثانیا حتما با اهداف سیاسی طراحی شده است. وی در ادامه گفته است: وقتی خواهرم ماجرای سفر را با پدرم در میان گذاشت، پدرم مخالفت کرد. روحیه شخصی پدرم در خانه این است که مشورت می‌دهد و موضوع را تشریح می‌کند، اما تصمیم‌گیری را بر عهده خود ما می‌گذارد. نظرش را می‌گوید ولی تحمیل نمی‌کند. اینجا هم همین‌طور بود. مخالف بود و منطق مخالفتش را هم گفت، ولی ممانعت نکرد. دلیل سفر مادرم هم مراقبت از خواهرم در سفر بود. این سفر هم با تشریفات صورت نگرفت. یک سفر کاملا عادی و بدون پروتکل بود در حالی که پدرم به عنوان رئیس مجلس می‌توانست این سفر را با رعایت پروتکل‌های تشریفاتی انجام دهد. مثل هر مسافرتی خرید هم انجام شده، اما سفر برای خرید سیسمونی نبوده و این حرف کاملا کذب است.

سفر بدون اجازه همسر قالیباف؟

از سوی دیگر به گزارش عصر ایران، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: برخی مواقع نمایندگان به‌ویژه آقای قالیباف که ریاست مجلس را بر عهده دارند، آنقدر گرفتاری دارند که اطلاعی از رفت‌وآمدها و تصمیمات خانواده ندارند. وی درباره سفر همسر قالیباف بدون اذن وی اظهار کرد: تا زمانی‌که تاریخ پاسپورت منقضی نشده باشد نیازی به اذن همسر نیست و همسر آقای قالیباف هم به همین دلیل توانسته بدون اذن او به مسافرت خارج از کشور برود.