به گفته وی مجلس از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، حمایت از دولت را تکلیف خود دانست و از دادن رأی بالا به وزرا گرفته تا رفع موانع قانونی پیش روی دولت و حتی تلاش شبانه‌روزی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، ظرفیت کم نظیر ایجاد کرده است، اما نباید استفاده نمایندگان مجلس از حقوق خود در تذکر، سوال یا استیضاح را عده‌ای در داخل و خارج مجلس به تقابل این دو نهاد تعبیر کنند. زنگنه گفت: قطعا، مجلس با حفظ اصول شرعی و اخلاقی چنانچه وزیری را در بدنه دولت ناکارآمد تشخیص دهد، با هدف کمک به شخص رئیس‌جمهور انقلابی و رفع مشکلات معیشتی مردم از ابزار قانونی خود در تذکر، سوال و حتی استیضاح استفاده خواهد کرد. وی معرفی نکردن راهبرد و گفتمان دقیق اقتصادی از سوی دولت را یکی از عوامل گرانی‌ها دانست و گفت: این فقدان گفتمان راهبرد موجب شده است تا برنامه دقیق از سوی دولت ارائه نشود و اقتصاد کشور برای تولیدکننده و مصرف‌کننده پیش‌بینی‌ناپذیر باشد.

وی گفت: نظام بانکی کشور بیشترین سهم را در افزایش نقدینگی ۵ هزار همتی داشته و این حجم نقدینگی به تنهایی باعث و بانی بیش از نیمی از تورم کشور شده است و باید به رئیس‌جمهور عرض کنم متاسفانه تفکر فعلی حاکم بر بانک مرکزی و نظام پولی کشور، امتداد همان تفکر ۳ دهه پیش است. به گفته وی، صرفا با تعویض آدم‌ها یا به صرف فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاهی با عنوان اسلامی یا چند بخشنامه تشریفاتی و چند توییت و سخنرانی نمی‌توان به تغییر ریل نظام پولی امیدوار بود. واقعیت آن است که اقتصاد اسلامی و نظام پولی و مالی اسلامی در بین تیم اقتصادی دولت فعلی و روسای بانک مرکزی همچنان مهجور است و با این روند ما شاهد خلق پول و استمرار تورم خواهیم بود. زنگنه همچنین درباره برنامه دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ضمن ضرورت حذف این ارز از سر اقتصاد، اما باید مراقب بود که تفکر آزادسازی و دادن یارانه نقدی، نسخه‌ای است که بیش از ۳ دهه در این کشور جاری بوده و جواب عکس داده است.

مخالفت با فوریت بررسی یک طرح

درخبری دیگر از مجلس، نمایندگان مجلس دیروز با فوریت بررسی «طرح منع استفاده مسوولان و مقامات از امکانات و امتیازهای ویژه» مخالفت کردند که در نتیجه، این طرح به صورت عادی بررسی خواهد شد. این مصوبه ۷۵ رای موافق، ۱۲۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۴۰ رای مأخوذه را کسب کرد.

انتقاد از تعلل دولت در واردات خودرو

همچنین در خبری دیگر به نقل از «ایسنا» موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس با انتقاد از دولت در تعلل نسبت به واردات خودرو گفت: دولت باید هرچه زودتر واردات ماشین خارجی را آغاز کند تا با ایجاد رقابت خودروساز داخلی مجبور شود کیفیت و قیمت خود را درست کند. وی در تذکری به رئیس‌جمهور گفت: همه صحبت‌های رهبر انقلاب را شنیدند؛ دیگر حضرت آقا به چه زبانی باید نارضایتی خود را از خودروسازان اعلام کنند؟ آقای رئیس‌جمهور این مافیای پشت پرده خودرو مگر چقدر زور دارد که با وجود مصوبه مجلس هنوز جلوی واردات را گرفته است؟