سید‌احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه برخی مشکلاتی که مردم برای ما می‌گویند جای گریه دارد، تاکید کرد: منصفانه بپذیریم که اقتصاد کشور بیمار است مربوط به امسال و پارسال نیست. از قبل انقلاب شروع شد و دولت‌های پس از انقلاب همت برای سامان دادن آن داشتند اما در این عرصه چندان موفق نبودند. خطیب موقت تهران با بیان اینکه بر پیشانی این دولت، صداقت نوشته شده است، گفت: دولت می‌توانست وجیه‌المله بماند و جراحی انجام ندهد چون معلوم است این سیاست جراحی‌، نارضایتی به همراه دارد، اما دولت و شخص رئیس‌جمهور صادقانه وارد میدان شد و گفت آبرویم را کف دستم گذاشتم و حاضرم آبرویم برود. وی ادامه دا‌د: آیا این جای بلوا دارد یا تشکر؟ باید بگوییم ممنونیم از صداقتت که با مردم رو‌راست رفتار می‌کنی. خاتمی گفت: دولت در حال انجام جراحی‌هایی است که همه متخصصان، چه به او رأی دادند و چه رأی ندادند معتقدند این جراحی باید انجام شود هرچند در کیفیت اجرای آن اختلاف‌نظر است، اما در اصل آن اختلاف نظر وجود ندارد. امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: دولت می‌خواهد کاهش جدی فاصله طبقاتی روی دهد و جراحی برای افزایش قدرت خرید هفت دهک جامعه، تحقق عدالت اقتصادی، واگذاری امور مردم به مردم، مبارزه با فساد از منشأها و خاستگاه‌های اولیه آنهاست و جراحی هم درد دارد، اما سرانجامش نجات این بیمار است و متخصصان ما می‌گویند باید بیمار را نجات داد. همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امام‌جمعه موقت تهران گفت: حضرت عباسی فقط یک نفر درباره اقدامات دولت حرف بزند. یک مسوول جوری می‌گوید و مسوول دیگر نقطه مقابل او؛ این ضرر دارد.

هدف دولت، براندازی فقرمطلق است

درخبری دیگر به گزارش «ایرنا»، امام‌جمعه مشهد گفت: تحول اقتصادی امروز اقدام ارزشمندی است و اجرای هدفمند آن نیازمند کمک و همراهی مردم با دولت است.

سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به برنامه دولت برای اصلاح ارز ترجیحی افزود: اجرای تحول اقتصادی در ابتدا ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد، اما اگر مردم در این زمینه مشارکت و همکاری کنند، مساله اقتصاد دولت‌سالاری و قیمومیت دولت نسبت به اقتصاد خرد مردم از بین خواهد رفت. وی ادامه داد: براندازی فقر مطلق یکی از آثار اجرای این تحول اقتصادی است که بارها از سوی رئیس‌جمهور تاکید و تحقق آن وعده داده شده است.

دعوت از مردم برای مبارزه با بدحجابی

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه نهی از منکر را باید جدی بگیریم، گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه‌ای در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه با هر فسق و بدحجابی مبارزه و این فریضه را اجرا کنند.