میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی

درخبری دیگر به گزارش «ایسنا» علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمالا آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در جلسه هفته جاری دولت ابلاغ می‌شود، گفت که میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی در سال جاری بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا حدود ۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان خواهد بود.

پیگیری وضعیت معلمان بازداشتی

رئیس کمیسیون آموزش مجلس، در گفت‌وگو با «ایلنا» نیز گفت: در خصوص معلمان بازداشتی هم بنده و هم سایر دوستان کمیسیون پیگیر هستند تا ببینیم از چه مسیری می‌توان به حل این مساله کمک کرد. یک عده هستند که به نظر ما قابل تخفیف هستند و لازم است که هرچه زودتر وضعیت‌شان روشن شود که بتوانند مجددا سرکلاس درس بیایند.

ابلاغ قانون تثبیت ساعت رسمی کشور به دولت

در خبری دیگر از مجلس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را ابلاغ کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، زمان اجرای قانون مذکور از ابتدای سال ۱۴۰۲ خواهد بود و از ابتدای سال آینده ساعت رسمی کشور تغییر نخواهد کرد.

طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه

از سوی دیگر ۷۴ نماینده مجلس شورای اسلامی طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه را تهیه و تدوین کرده‌اند؛ این طرح توسط هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شده است. به گزارش «ایرنا»، براساس این طرح به قوه‌قضائیه اجازه داده می‌شود مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه را برای انجام ماموریت‌های قانونی آن به سازمان حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه ارتقا دهد.