به گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، وی همچنین با بیان اینکه اطمینان می‌دهم بدون هیچ‌گونه اغماضی مساله را براساس قوانین و مقررات پیگیری خواهیم کرد، گفت: به نظر می‌رسید با گرفتن مستندات آبادان بتوانیم به نظری برسیم، اما مستنداتی که تا امروز دیدم اظهارنظر درباره آن را مشکل می‌کند. سخنان دادستان کل کشور در مورد حادثه آبادان در شرایطی مطرح شده که پیش از این دو تن از اعضای کمیسیون عمران مجلس، شهرداری آبادان را به عنوان یکی از مقصران این حادثه معرفی کرده بودند. همچنین محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: شهرداری آبادان مالک مشارکتی متروپل بوده و تعارض منافع صورت گرفته است. مجوز ۴ طبقه را به ۱۰ طبقه تغییر داده بودند. کوچی همچنین در این برنامه افزود: نه شهرداری و نه دادستانی آبادان و نه وزارت راه و شهرسازی به تذکرات و مکاتبات نظام‌ مهندسی توجه نکرده بودند. درکنار دادستانی کل کشور در نشست هفتگی سران سه قوه نیز که عصر روز شنبه تشکیل شد، آخرین وضعیت حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در آبادان بررسی و بر رسیدگی به مجروحین و خانواده جان‌باختگان این حادثه و نیز برخورد قاطع با مقصران آن در یک شعبه ویژه قضایی تاکید شد. به گزارش «ایسنا»، در این نشست، سران قوا بر تسریع در تکمیل عملیات امداد و آواربرداری تاکید کردند.

۳۸ نفر مفقود شده‌اند

تلاش‌ها برای جست‌وجوی افراد گرفتار زیر آوار همچنان ادامه دارد. به گفته صادق خلیلیان، استاندار خوزستان بر اساس آمار اولیه و بنا به اعلام خانواده‌ها، ۳۸ نفر همچنان مفقود هستند. همچنین از ۲۹جان‌باخته فروریختن ساختمان ۱۰طبقه متروپل سه پیکر، مجهول‌الهویه اعلام شده‌اند. به گزارش «ایسنا» وی افزود: تمام مناطق احتمالی را که ممکن است این پیکرها در آن منطقه حضور داشته باشند، شناسایی کرده‌ایم و کار آواربرداری بر این نقاط متمرکز شده است. از سوی دیگر با گذشت یک هفته از حادثه آبادان، روز گذشته وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: نمی‌توانیم زمان مشخصی برای پایان آواربرداری متروپل اعلام کنیم زیرا در هر مرحله آواربرداری باید کار جست‌وجو و نجات را نیز انجام دهیم. محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت نیز با اشاره به روند آواربرداری در متروپل گفت: تا زمانی که مطمئن شویم که دیگر پیکر جان‌باخته‌ای در زیر لایه‌های زیر زمین وجود ندارد، به دنبال سرعت نیستیم؛ پس از اینکه مطمئن شدیم دیگر کسی زیر آوار نیست، با این حجم تجهیزات به کار گرفته شده، سرعت کار را بیشتر می‌کنیم. درهمین ارتباط احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: با توجه به حجم آوارها در متروپل ممکن است عملیات خارج‌سازی پیکر جان‌باختگان با تاخیر زمانی انجام شود، اما همه تلاش نیروهای امدادی این است که با هماهنگی و همدلی کار با سرعت بسیار بیشتری پیش رود. وزیر کشور در عین حال تاکید کرد: تمام اجساد را از زیر آوار خارج خواهیم کرد. این سخنان درحالی است که امیدها برای یافتن افرادی که زیر آوار زنده باشند، به‌شدت کاهش یافته است.

افزایش نگرانی‌ها از ریزش سازه

در ادامه تحولات مربوط به حادثه آبادان، روز گذشته پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه امدادرسانی و آواربرداری از چهار جبهه ساختمان در حال انجام است، گفت: با توجه به تغییر تاکتیکی که در روند آواربرداری داده شد، سرعت عملیات افزایش یافته است. در این میان همه نگران ریزش بخش باقی‌مانده سازه متروپل هستند که تاکنون چندین بار ریزش کرده است. به گفته کوروش خواجوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان طی روزهای اخیر سازه متروپل ۴ بار جابه‌جایی داشته است. ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت.