مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با حضور در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) گفته است خوشبختانه کار به جایی رسیده است که می‌توان این وعده را به مردم داد که سیستم به‌طور کامل برای بهره‌برداری عموم مردم آماده شده است. قرار است از امروز دسترسی مردم به سامانه تهران من نیز فعال شود. شهرداری تهران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که سامانه‌های داخلی نیز پس از حصول اطمینان از امنیت کامل آنها به مرور فعال خواهند شد.

حمله سایبری اخیر به شبکه شهرداری تهران که گفته شده توسط صهیونیست‌ها انجام شده‌‌، طی دو سال اخیر بزرگ‌ترین حمله سایبری پس از حمله به پمپ بنزین‌ها، سایت برخی خبرگزاری‌ها و حملات سایبری به سایت‌های دانشگاه تهران اعلام شده است. درپی این حمله دسترسی مردم به بخش پرداخت عوارض، خرید اینترنتی بلیت و سامانه تهران من قطع شده بود.

پس از این حمله سایبری یک گروه درفضای مجازی مسوولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد که در این حمله بیش از۵ هزار دوربین شهرداری را تحت کنترل گرفته است.  چند روز پیش رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرد هک سیستم‌‌های شهرداری تهران کار موساد و منافقین و ازسوی تمامی ضد انقلاب‌‌ها انجام شده است. مهدی چمران همچنین اعلام کرد برای خنثی‌سازی عملیات گسترده سایبری به سامانه‌های شهرداری ایستادگی شده است اما با توجه به شرایط پیش آمده باید مقداری احتیاط انجام و با برنامه حرکت شود که این مورد نیز در حال انجام است.

 سوابق شهروندان پاک نشده است

دراین میان درحالی که شهروندان طی یک هفته اخیر نسبت به هک شدن اطلاعاتشان در سامانه‌های تهران من و سایر سامانه‌های شهرداری ابراز نگرانی می‌کردند‌‌، روز گذشته مطهر محمد‌خانی، سخنگوی شهرداری در توییتر اعلام‌‌ کرد هیچ‌کدام ازسوابق شهروندان یا اطلاعاتی از حافظه‌ها پاک نشده و دوربین‌‌ها هم روشن است. پلیس تهران بزرگ نیز اظهارات سخنگوی شهرداری درباره پاک نشدن اطلاعات شهروندان را تایید کرد. درعین حال، مهدی چمران رئیس شورای شهرتهران نیز انتشار اخباری درباره سرقت اطلاعات شهروندان و کارمندان شهرداری را شیطنت، تخریب و دروغ‌پراکنی‌هایی از سوی برخی افراد مریض و معلوم‌الحال عنوان کرد که قصد دارند به شهروندان دلهره و استرس وارد کنند. به گفته چمران به اطلاعات مردم آسیبی وارد نشده است نه اینکه دشمنان نمی‌خواستند این اتفاق بیفتد بلکه نتوانستند به اطلاعات شهروندان آسیبی برسانند زیرا شهرداری به موقع جلوی این اقدام ایستادگی کرد.

اما اختلال ایجادشده درشبکه شهرداری تهران و عدم اطلاع‌رسانی دراین خصوص ازسوی شهرداری تهران با انتقادهایی از سوی کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده بود.

شهرداری تهران، طی چند روز گذشته در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرده بود این حملات با هدف ایجاد نارضایتی و اختلال در خدمت‌‌رسانی به مردم عزیز صورت گرفت که در همان لحظات ابتدایی توسط کارشناسان فنی، تشخیص و کنترل بر فرآیندها و سامانه‌ها ایجاد شد.