این نماینده مجلس درخصوص اقدامات فرزندش در این پرونده گفت: منافقین با شناسایی و سوءاستفاده از نقطه ضعف مهدی او را شکار کرده و به دام انداخته و سعی کردند از او اطلاعاتی به دست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه‌بندی شده بوده، موفقیتی جز به دام انداختن او به دست نیاوردند.

وی درخصوص نقطه ضعف فرزندش نیز خاطرنشان کرد: نقطه ضعف مهدی از بدو تولد با او بوده و این مساله هم جسمی است و هم روحی. من و مادرش هم بسیار تلاش کردیم تا این نقاط ضعف بر شخصیت او تاثیر نگذارد و او بتواند به تدریج که رشد می‌کند، بدون احساس ضعف و به صورت عادی به تحصیل و زندگی اجتماعی بپردازد و تا حدود زیادی هم موفق بودیم.  میرسلیم ادامه داد: فرزندم بسیار عاطفی و ساده‌لوح و سست ‌اراده است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و ماموران امنیتی نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است.  وی گفت: من به عنوان پدرش، حتی بعد از ۵۰ سال ابا دارم که بگویم او ضعیف است تا مبادا به شخصیت او اهانت شود، ولی واقعیت همین است و اکنون اغلب کسانی که با این پرونده سروکار داشته‌اند این نقاط ضعف را به خوبی می‌دانند.  میرسلیم در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نحوه مرخصی گرفتن فرزندش از زندان، خاطرنشان کرد: مرخصی از زندان تابع ضوابطی است که مهم‌ترین آنها مربوط به رفتار خود زندانی است. با توجه به گزارش دادیاران مقیم و وضع جسمی و روحی فرزندم، او را مستحق مرخصی تشخیص دادند.  وی افزود: در این فاصله، مهدی درخواست عفو کرده بود که با ملاحظه رفتار و شرایط او نیمی از مدت حبس او مشمول عفو شد. به دنبال این سخنان، روز گذشته منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس دهم و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، درباره این موضوع گفت: بر اساس تاریخ‌های اعلامی، فرزند آقای میرسلیم پیش از ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس یازدهم دستگیر شده‌اند و با وجود احراز جرم فرزند ایشان توسط نهادهای امنیتی، خللی در روند بررسی و تایید صلاحیت آقای میرسلیم برای کاندیداتوری در مجلس یازدهم رخ نداده است. به گزارش خبر‌آنلاین، وی با مقایسه این موضوع با رد صلاحیت علی لاریجانی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دختر آقای لاریجانی برای سفر به خارج از کشور، تمکین به شوهر کرده بود، اما پسر آقای میرسلیم برای براندازی با سازمان منافقین همکاری کرده است و اصلا این دو حتی با یکدیگر قابل قیاس هم نیست.

او ادامه داد: با توجه به دسترسی‌های خاص آقای میرسلیم به جاهای مختلف پسر او این امکان را داشت که دنیایی از اطلاعات را جمع و جور کند و تحویل منافقین دهد. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در واکنش به خبر دستگیری پسر میرسلیم نوشت: این یکی از ویرانگرترین تبعیض‌هایی است که در ساختار سیاسی ایران و نزد اصولگرایان حاکم وجود دارد. نه تنها در این باره سکوت کردند بلکه سعی کردند آن را لاپوشانی کنند. ولی وای اگر کوچک‌تر از این، نزد منتقدان‌شان رخ داده بود.