ایران نیازمند همکاری با مجموعه‌های بزرگ در طراحی، موتور، گیربکس و... به منظور خودروساز شدن است.سعید مدنی با بیان اینکه اگر پایشی در قراردادهای خودرویی صورت نگیرد رنو و پژو هم الزامی به اجرایی کردن داخلی‌سازی ۴۰ درصد و صادرات ۳۰ درصد نمی‌بینند، اظهار کرد: در سایر کشورها زمانیکه قراردادی امضا می‌شود مرتبا مورد رصد قرار می‌گیرد تا تعهدات اجرایی شود. اگر به هر دلیلی آن تعهد به مرحله اجرا نرسد جلوی آن گرفته می‌شود.

وی افزود: اما در ایران بحث رصد قراردادها رها می‌شود. همین مسائل باعث می‌شود شرکت‌های خارجی به شرط و شروطی که از آنها گرفته می‌شود پایبند نباشند؛ بنابراین معتقدم حداقل در قراردادهای جدید باید این مساله مورد توجه قرار گیرد و شرکت خودروساز به شریک خود اجازه فاصله گرفتن از قراردادها را ندهد.مدیرعامل سابق شرکت سایپا با بیان اینکه قرار بود با حضور رنو در ایران، قطب سوم خودروسازی شکل بگیرد، گفت: اگر رنو بتواند سایت مستقل خودروسازی داشته باشد عملا قطب سوم خودروسازی در ایران شکل گرفته است.

سعید مدنی معتقد است که وجود یک شرکت بزرگ و قوی در حد و اندازه ایران خودرو و سایپا باعث می‌شود که رقابت در زمینه تولید خودرو صورت گیرد. البته حرکت در مسیر قطب سوم باید در شرایطی باشد که مجددا در چاهی نیفتیم که خودروسازان افتادند.  وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های خودرویی تنها مونتاژ کار هستند. قطب سوم باید با رویکرد جدید ایجاد شود. ما مشکل تولیدکننده خودرو و تیراژ نداریم. بر این اساس پیشنهاد دادم که با شرکت‌های بزرگ خودرویی که با خودروسازان بزرگ جهان در زمینه طراحی کار می‌کنند، همکاری کنیم. در چنین شرایطی خودرو با لوگوی ایران به تولید می‌رسد.وی به تجربه کره‌جنوبی اشاره و اظهار کرد: کره جنوبی از طریق همین سیاست پیش رفت و برای آنکه خودروساز واقعی شود در بخش طراحی و مهندسی با شرکت‌های خودرویی همکاری کرد و اکنون یکی از خودروسازان مطرح دنیا شده است.وی تصریح کرد: ساختار فعلی ایران را خودروساز نمی‌کند و باید در مسیر کره‌جنوبی حرکت کنیم.