در این مراسم محسن قاسم جهرودی با اشاره به حضور ۲۵ ساله خود در صنعت خودرو گفت: باید با برنامه‌ریزی بتوانیم در تمامی کلاس‌های خودرویی، محصولی برای تولید داشته باشیم.قاسم جهرودی تاکید کرد: بنده کار محور هستم و حتما از مدل‌های استراتژی توسعه‌ای استفاده خواهم کرد البته مدل اصلی بنده براساس اعتماد به کارکنان در سایپاست، همچنین به شبکه قطعه‌سازی کشور که همراه صنعت خودرو کشور است اعتماد دارم.در این مراسم منصور معظمی نیز تاکید کرد: در بین شرکت‌های خودروسازی کشور، مرکز تحقیقات سایپا، موفق‌تر از سایر مراکز تحقیقاتی خودروسازان کشور عمل کرده است چون هم سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه صورت گرفته و هم توجه مدیریتی به این بخش بیشتر بوده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مهدی‌جمالی گفت: صنعت خودرو در کشورمان به‌عنوان صنعت استراتژیک و پیشران پس از صنعت نفت است و خیلی مهم نیست که این صنعت متعلق به دولت باشد یا نباشد هرچند که در کشور صنعت خودروی دولتی وجود ندارد و اگر جایی چنین سخنی گفته می‌شود عاری از حقیقت است و دولت سهامش در صنعت خودرو حداقل است. وی افزود: دولت در صنعت خودرو به‌دنبال رضایت مشتریان است همانگونه که همه دولت‌ها برای بقا و ماندگاری خویش به‌دنبال جلب مشارکت و تامین رضایت‌مندی مردم هستند. معظمی همچنین تاکید کرد که خودروسازان به‌دنبال افزایش کیفیت و رضایت مردم باشند البته فعالیت‌های خودروسازان نشان‌دهنده افزایش کیفیت محصولات و رضایت‌مندی است که باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.  وی در خصوص انتظارات از سایپا گفت: در این شرکت به‌دنبال شفافیت بیشتر و روشن شدن موضوع سایپا با سازمان بورس هستیم و این شفافیت به سهامداران کمک خواهد کرد.

معظمی افزود: هزینه‌های مالی شرکت باید به درستی مدیریت و کاهش یابد. همچنین ارتقای کیفی محصولات باید در دستور کار مدیرعامل قرار گیرد.در ادامه محسن صالحی‌نیا ضمن قدردانی از زحمات  مهدی جمالی اظهار کرد: موفقیت‌های سایپا مدیون تلاش همه ارکان سایپاست. صالحی‌نیا افزود: وزارت صنعت به‌عنوان سیاست‌گذار صنعت خودرو انتظار ارتقای سطوح تولیدی براساس استانداردهای جدید، ایجاد تنوع محصول براساس نیاز و توقعات مردم و صادرات بخشی از محصولات را از سایپا دارد. وی تاکید کرد: هدف‌گذاری یک سوم از محصولات تولیدی برای صادرات، کار بسیار سختی است که امیدوارم مدیرعامل جدید سایپا بتواند در این امر با برنامه‌ریزی دقیق موفق شود.