علی محمودیان گفت: هم‌اکنون هزینه بازرسی ادواری خودرویی مانند پراید نزدیک به هزینه کل مخزن گاز در این خودروست و همین مساله تمایل به خودروهای گازسوز و ارائه خودروها برای بازرسی را کم کرده است. محمودیان با اشاره به آغاز مجدد بازرسی از خودروهای گازسوز افزود: یکی از دلایل آغاز مجدد این بازرسی‌ها، تمایل به استفاده از CNG به‌عنوان یکی از اهداف کلان وزارت نفت کشور است، اما مشکلی که اکنون وجود دارد این است که فرآیند بازرسی‌ها به‌دلیل فقدان زیرساخت لازم باعث شده بخشی از فعالیت‌ها از نظر هزینه بیشتر شود و نیازمند اصلاح است.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین تاکید کرد: قرار بود سهمی از درآمد حوزه سی‌ان‌جی به‌عنوان صرفه‌جویی ایجاد شده، در حوزه خدمات صرف شود که این کار عملیاتی نشده است. محمودیان تصریح کرد: هم‌اکنون هزینه بازرسی ادواری برای یک خودروی پراید گازسوز حدود ۲۲۰ هزار تومان است که در مقایسه با هزینه تامین مخزن سوخت که حدود ۲۸۰ هزار تومان ارزش دارد، بسیار بالاست.

وی گفت: آزمون‌های هیدرواستاتیک پس از شش سال اول، سالی یک بار است. وی گفت: روزانه ۲۱ میلیون متر مکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور تولید می‌شود که معادل آن یعنی ۲۱ میلیون لیتر بنزین وارد کشور نمی‌شود. این مقام مسوول تصریح کرد: ما اکنون پتانسیل افزایش ظرفیت تولید گاز سی‌ان‌جی تا ۴۵ میلیون مترمکعب را داریم و به همین دلیل در حال پیگیری ظرفیت‌هایی هستیم که استفاده از سوخت سی‌ان‌جی افزایش یابد، اما متاسفانه روند بازرسی ادواری تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.