بنابر آمار موجود، تولید خودروهای سواری در بیشتر شرکت‌های نیمه‌دولتی و بخش خصوصی کشور، با افزایش طی ۱۰ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است. همچنین در آمار ماهانه نیز مشخص شده که به جز یک شرکت، سایر سواری‌سازان کشور موفق به افزایش تیراژ در مقایسه با دی‌ماه ۹۵ شده‌اند. بنا بر اعلام وزارت صنعت، ایران‌خودرو کماکان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی به‌شمار می‌رود، چه آنکه توانسته در ۱۰ ماه امسال ۵۷۷ هزار و ۳۹۹ دستگاه تیراژ داشته و ۴/ ۱۲ درصد افزایش تولید را تجربه کند.

همچنین سایپا نیز به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور، ۲۹۷ هزار و ۹۶۰ دستگاه محصول سواری را در ۱۰ ماه امسال به تولید رسانده و این تیراژ سبب افزایش تولید ۴/ ‌۲۲ درصدی در این شرکت شده است. از سومین خودروساز بزرگ کشور نیز خبر می‌رسد که تیراژ در این شرکت طی ۱۰ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸/  ۱۵ درصد افزایش داشته، چه آنکه پارس‌خودرویی‌ها توانسته‌اند تا پایان دی‌ماه ۱۹۴ هزار و ۵۸۸ دستگاه محصول سواری تولید کنند.در بین خودروسازان بخش خصوصی نیز «خودروسازان بم» توانسته تیراژ خود را از ۴‌دستگاه طی۱۰ ماه سال گذشته به یک هزار و ۵۵۱ دستگاه طی مدت مشابه امسال برساند. همچنین مدیران خودرو نیز با تیراژ ۴۳ هزار و ۴۶۸ دستگاهی توانسته تولید خود را طی ۱۰ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۵ درصد افزایش دهد.

دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی گروه بهمن نیز که تا پایان دی‌ماه امسال هفت هزار و ۴۱۱ دستگاه تیراژ داشته، به رشدی ۱۲۴ درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته دست یافته است. همچنین کرمان‌موتور هم که ۳۵ هزار و ۵۲۹ دستگاه محصول سواری را در ۱۰ ماه امسال تولید کرده، توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش تیراژ را تجربه کند.سری هم به آمار تولید خودروسازان در دی‌ماه امسال بزنیم و ببینیم این شرکت‌ها در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، چه افت و خیزی را تجربه کرده‌اند.طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دی‌ماه امسال تولید انواع خودروهای سواری با رشد همراه بوده و از ۱۲۹هزار و ۷۴۳ دستگاه در دی‌ماه ۱۳۹۵ به ۱۴۱ هزار و ۷۲۰ دستگاه افزایش یافته است.

در این مدت تولید انواع خودروهای سواری در گروه صنعتی ایران خودرو از ۶۳ هزار و ۲۸۱ دستگاه در دی‌ماه سال گذشته به ۶۷‌هزار و ۱۰۲ دستگاه افزایش یافت؛ بنابراین ایران‌خودرو توانسته در بین خودروسازان داخلی صاحب بیشترین تیراژ در اولین ماه زمستان امسال باشد.از سوی دیگر، تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان رقیب ایران خودرو نیز صعودی بوده و از ۵۴ هزار و ۶۰۴‌دستگاه در دی‌ماه ۱۳۹۵ به ۶۲ هزار و ۲۳۰ دستگاه افزایش یافت. بخشی از این تولید به پارس‌خودرو (زیرمجموعه سایپا) تعلق دارد.در این مدت اما تولید انواع سواری در «خودروسازان بم» نیز از چهار دستگاه در دی‌ماه سال گذشته به ۴۸۳ دستگاه رسیده است که رشدی قابل‌توجه را نشان داده و از احیای این خودروساز خبر می‌دهد.

از مدیران خودرو نیز خبر می‌رسد که در این شرکت، تولید خودروهای سواری افزایش یافته است، چه آنکه تیراژ ۶ هزار و ۲۴۴ دستگاهی این شرکت در دی‌ماه ۱۳۹۵ به ۶ هزار و ۷۵۴ دستگاه طی دی‌ماه امسال رسیده است. مدیران خودرو سال‌ها است به مونتاژ محصولات چری چین مشغول است و از جمله خودروهای این شرکت می‌توان به انواع ام‌وی‌ام و تیگو اشاره کرد.در بازه زمانی موردنظر همچنین آمار تولید انواع خودروهای سواری در گروه بهمن نیز رشد را نشان می‌دهد. بر این اساس، تیراژ خودروهای سواری این شرکت از ۳۴۶ دستگاه در دی‌ماه ۱۳۹۵ به یک هزار و ۱۶۰ دستگاه طی ماه مشابه امسال رسیده است. بسترن چینی و مزدا۳ ژاپنی، محصولات سواری گروه بهمن را تشکیل می‌دهند.برخلاف بیشتر شرکت‌های بخش خصوصی اما تولید محصولات سواری در کرمان موتور کاهش یافته است. آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تیراژ کرمان موتور از چهار هزار و ۸۹۴ دستگاه طی دی‌ماه سال گذشته، به سه هزار و ۷۶۵ دستگاه طی دی‌ماه امسال کاهش پیدا کرده است. کرمان موتور محصولاتی مانند جک، لیفان و هیوندایی اکسنت و i۲۰ را مونتاژ می‌کند.