جواد آدینه، رئیس هیات‌مدیره شرکت نورا موتور پارس از شرکت‌های تابع گروه صنعتی رامک در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در زمینه ساخت خودرو از سال ۹۱ در کشور گفت: شرکت رامک خودرو با تجهیز کارخانه از سال ۹۱ در زمینه تولید خودروهای کوراندو فعالیت خود را آغاز کرد که با آغار تحریم‌ها این روند در همان سال متوقف شد؛ بنابراین در ادامه تولید اتوبوس جایگزین سواری شده و شرکت فعالیت‌های زیادی در عرصه ساخت اتوبوس با همکاری برندهای معتبر دنیا را آغاز کرد. وی درباره روند تولید این محصول در ایران افزود: کار تولید را در ابتدا با داخلی‌سازی ۲۰ درصدی آغاز می‌کنیم که این روند در ادامه بیشتر خواهد شد. همچنین قیمت تیوولی تولید داخل با شرایط فعلی ۳۵ درصد از نوع وارداتی ارزان‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه ساخت خودروهای سواری در کنار ساخت اتوبوس از سوی رامک هیچ گاه فراموش نشد؛ بنابراین در سال گذشته قرارداد ساخت ۳ مدل از خودروهای کره‌ای در ایران منعقد شده و از همان زمان کار احداث خط تولید استارت خورد.

رئیس هیات‌مدیره شرکت نورا موتور پارس خاطرنشان کرد: خودروی تیوولی اولین محصول تولیدی خواهد بود و در آینده نیز ۲ خودروی دیگر اضافه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان ورود تیوولی داخلی‌سازی شده به بازار گفت: خط تولید این خودرو تا اواخر مهرماه ۹۷ آماده می‌شود. در آذر و دی‌ماه تولید آزمایشی خودرو را آغاز کرده و از اسفندماه نیز تیوولی تولید داخل رسما به بازار عرضه خواهد شد که عملا با این اقدام و با گسترش کارخانه شرایط اشتغال مستقیم ۳ هزار نفر در این مجموعه فراهم خواهد شد.

آدینه با اشاره به بهره‌گیری از امکانات موجود برخی از خودروسازان در زمینه مشارکت با رامک خودرو ادامه داد: در فاز اول تولید با توافقاتی که با برخی از خودروسازان بزرگ داشتیم موضوع رنگ خودرو را برون سپاری کرده و از سال دوم و با راه‌اندازی خط رنگ اختصاصی رامک، پروسه رنگ را نیز خود شرکت انجام می‌دهد.

در این کنفرانس خبری علی عزیزی، مدیرعامل شرکت رامک خودرو نیز با اشاره به اینکه قرارداد این شرکت با برند کره‌ای ۷‌ساله است، خاطرنشان کرد: در این قرارداد حتی موضوع صادرات خودرو از ایران نیز دیده شده و مجوز‌های لازم را نیز از شرکت کره‌ای برای صادرات اخذ کردیم.